KBK forsterker med estisk landslagspiller

Brent Lepistu (24) kommer til KBK fra Flora Tallinn og har signert en 2,5 års kontrakt

KBK har ikke tatt ferie til tross for at julaften nærmer seg med stormskritt - nå er nok en solid spiller klar til å forsterke laget for lidenskap!

Foto: Brit Maria Tael

24 år gamle Brent Lepistu har signert en 2,5 års kontrakt og kommer fra den Estlandske klubben Flora Tallinn.

Til tross for sin unge alder har Brent Lepistu rukket å bli både kaptein på klubblaget Flora Tallinn og i tillegg fått flere kamper for Estland sitt landslag.

Interesse fra flere

Sportslig leder i KBK, Kenneth A. Leren er meget fornøyd med at Brent til slutt valgte Kristiansund som sitt neste stoppested:

«Brent ga oss et veldig positivt inntrykk da han var her på prøvespill etter serieslutt, og tilfører kreativitet, pasningstyrke og lederegenskaper til troppen vår. Han har vært ettertraktet av flere klubber, og vi er meget fornøyd med at han har valgt Kristansund Ballklubb.»

Videre sier Kenneth A. Leren at det formelt gjenstår en bestått medisinsk test før spilleren er klar for KBK. En test som ikke vil bli tatt før neste år.

Brent Lepistu slutter seg til troppen og kommer til Kristiansund etter landskamp mot Sverige den 7.januar.

Vi ønsker han hjertelig velkommen til Kristiansund BK og Nordmøre.

#KBK #LagetForLidenskap