KBK har signert ny spiss

Kristoffer Hoven (22) har signert en kontrakt med KBK som strekker seg ut sesongen 2020

Mens spillerstallen har tatt en velfortjent juleferie etter nok en knakende god sesong, er jobben med å sy sammen neste års tropp i full gang innom de fire vegger på Kristiansund stadion.

I dag kunne sportslig leder i KBK, Kenneth André Leren presentere troppens nyeste tilskudd til #LagetForLidenskap.

Spilleren er 22-år gamle Kristoffer Hoven, som nå er klar for å kle seg i mørkeblå drakt fra neste år av. Hoven kommer fra Hønefoss BK, og er en fysisk spiss med nese for mål. En fysisk spiller som ruver 1.93 cm over bakken. Spydspissen har signert en kontrakt som strekker seg over 2 år, med mulighet for forlengelse.

I år scoret Hoven 19 mål på 25 kamper for Hønefoss i 2. divisjon, for et  HBK-lag som til slutt rykket ned. Hoven sto bak nøyaktig halvparten av målene som laget scoret i år.

Han har tidligere spilt for Strømsgodset, hvor han debuterte i Eliteserien i 2016. Kenneth André Leren er glad Hoven valgte KBK, og mener det er sunt og viktig med utfordrere i angrepsrekken:

«Kristoffer er en spennende spiller som vi har fulgt utviklingen til en stund. Han er ung, men har erfaring på dette nivået gjennom spill i Strømsgodset. Det å ta et steg ned for å få utviklet seg videre er ofte smart for spillere som sliter med å slå gjennom i Eliteserien. Kristoffer har virkelig gjort akkurat det, med 19 mål på 25 kamper for et Hønefoss-lag som dessverre rykket ned til 3. div. i høst.»

Leren forteller videre om en gutt som var overbevisende da han var her på prøvespill i høst:

«Under treningsopphold i høst viste han at han har god fysikk, bra steg og spesielt gode avslutningsferdigheter. Han er hovedsakelig hentet inn som spiss, men kan også bekle en kantrolle. I utgangspunktet er han en utfordrer i angrepsrekken, men vi har forhåpninger om at han vil bidra sterkt allerede kommende sesong.»

Hovedpersonen selv forteller om et godt førsteinntrykk av KBK, og at han gleder seg til å ta fatt på oppgavene i Kristiansund:

«Jeg fikk et veldig godt inntrykk av klubben når jeg var her på prøvespill, og er meget godt fornøyd med å ha signert for KBK. Jeg føler meg mer mentalt og fysisk klar for eliteseriespill denne gangen, enn hva jeg var med Godset i 2016. Det blir gøy å vise seg enda mer frem, og kjempe om en plass på laget

Vi ønsker Kristoffer Hoven velkommen til klubben!

#KBK #LagetForLidenskap