KBK har signert sine første esport-utøvere

Freiøying og halsaværing skal representere KBK som FIFA-spillere

Da er det endelig klart. Kristiansund Ballklubb har funnet sine to første esport-utøvere som skal representere klubben i FIFA under eSerien. Det var veldig mange interesserte, med søknader fra mange byer rundt om ialndet, men til slutt står to nordmøringer igjen som har har kjempet seg til to velfortjente plasser som klubbens esport-utøvere.

Guttene vil i første omgang representere KBK ut 2019-sesongen.

Gammel kjenning tilbake i KBK-drakt

Tidligere KBK-spiller Sindre Ohrstrand (25) er èn av spillerne som nå setter seg bak spakene og skal kjempe med ugla på brystet igjen. Ohrstrand spilte både junior og seniorfotball i KBK over flere år, og det er derfor ekstra gøy at han nå skal representere klubben i FIFA og eSerien. Sindre er forøvrig fortsatt aktiv som fotballspiller, og spiller for Melhus i 3.divisjon.

Convention-vinneren selvskreven

Spiller nummer to heter Magnus Hendseth (18), og kommer fra Halsa. Magnus bor og jobber i Kristiansund, og gikk som kjent av med seieren under vår FIFA-kvalifisering under The Convention i Braatthallen i vinterferien.

Mediesjef og esport-ansvarlig i KBK, Asgeir Kvalvik, sier at det var flere gode kandidater å velge mellom, men at de to utvalgte til slutt føles helt riktig å satse på:

- «Sindre og Magnus er begge gode FIFA-spillere som har gjort seg fortjent til å bli KBKs to første esport-utøvere. De har utmerket seg veldig positivt på hver sin måte - i tillegg føles det ekstra godt at vi har funnet to nordmøringer. Dette er to veldig hyggelige og ydmyke gutter, som vi vet kommer til å gjøre en god jobb med å representere klubben i eSerien.»

Gruppene for eSerien lansert i dag

I dag ble også gruppene for eSerien lansert, og KBK havnet i en tøff gruppe hvor vi blant annet møter flere landslagsspillere. Er det derimot noe KBK kjenner til, så er det å være underdog samt det og alltid være i angrepsposisjon. Vi gleder oss veldig til utfordringen, og til å komme i gang med kampene.

Vi kommer med mer informasjon rundt kampene i gruppespillet senere.

I videoen under kan du se alle lagene som deltar, og hvilke lag KBK havnet i gruppe med: