KBK henter midtstopper fra Ranheim

Den 25-år gamle nordmøringen Ivar Erlien Furu har signert for KBK

Julen nærmer seg med stormskritt, men i gangene på Kristiansund stadion er det stor aktivitet.

Nye fjes skal inn for å forme neste års sesong KBK-tropp.

I dag ble det klart at midstopper Ivar Erlien Furu (25) er klar for Kristiansund Ballklubb. Furu, som opprinnelig er fra Sunndalsøra har spilt 54 Eliteseriekamper for Ranheim de siste to årene, og har også tidligere vært innom både Molde og Byåsen.

Kontrakten Furu har skrevet med KBK strekker seg ut sesongen 2022.

Sportslig leder i KBK, Kenneth A. Leren forteller om en en ung og ambisiøs spiller som vil tilføre nyttig erfaring i KBK:

«Ivar er en fremadstormende spiller, som har bevist solid spill i Eliteserien over de to siste årene for Ranheim. Han er ung, ambisiøs og vet hva som må til for å hevde seg mot de beste. En venstrebeint stopper som KBK vil nyte godt av! Så er det jo selvsagt veldig positivt at han er Nordmøring i tillegg. Dette tror vi blir en meget god match for oss» sier en alltid like behersket sportssjef til kristiansundbk.no.

Hovedpersonen selv sier at han aldri var i tvil når KBK kom på banen, og ser frem til å blø for drakta:

«Jeg er utrolig glad for å få denne muligheten, og var aldri i tvil når KBK kom på banen. Jeg er jo nordmøring, og har fulgt med Kristiansund gjennom mange år. Klubben har hatt en utrolig reise, og jeg gleder meg til å bli en del av den. Publikum på Kristiansund stadion kan forvente seg en spiller som gir jernet og blør for drakta. Jeg gleder meg enormt til å oppleve stemningen med hjemmepublikum i ryggen.»

Vi ønsker Ivar Erlien Furu hjertelig velkommen til Kristiansund Ballklubb!

#KBK #LagetForLidenskap

ZHY2Dr6qcZM
Ivar Furu har signert en 3-års kontrakt med Kristiansund Ballklubb // Foto: NTB Scanpix