KBK henter nok en spiller fra Levanger

Midtbanespiller Horenus Taddese (21) signerte i dag for Kristiansund Ballklubb

KBK fortsetter strategien med å hente unge og sultne spillere.

Det nyeste tilskuddet heter Horenus Taddese, og kommer til Kristiansund fra Levanger FK.

Taddese har tidligere gått på skole i Tingvoll, samt spilt for Sunndal i sine barneår hvor han gjorde seg bemerket både på krets og by-lag.

Det er med andre ord ikke første gang han spiller fotball for et nordmørslag.

Fra 16-års alder spilte Taddese fotball for Verdal, før ferden gikk til Levanger FK hvor han har spilt de siste tre sesongene. De to første årene var Levanger i OBOS-ligaen, mens i år har det handlet om 2.divisjon etter at nord-trønderne rykket ned i 2018.

Taddese skrev i dag under på en kontrakt som binder han til klubben 3,5 år frem i tid.

Fra 1.januar 2020 vil Taddese være KBK-spiller og tilgjengelig for offisielt spill i mørkeblå drakt. Frem til da vil han trene med Levanger.

Hovedtrener Christian Michelsen beskriver ham som «up and coming» og forteller at KBK har forsøkt å få tak i Taddese også tidligere:

«En spiller vi har fulgt lenge og som vi også har forsøkt å få til KBK tidligere. Jeg er glad det nå lar seg gjøre. Taddese er en up and coming spiller, som har den sulten vi er ute etter i KBK. En kvikk ballvinner som har et bra steg og jobber hardt for lagkameratene sine. Han er i den rette alderen, og har de rette holdningene for å bli en god spiller for KBK.»

Hovedpersonen selv er ydmyk når han skal fremme sine egne kvaliteter, men er tydelig glad for å ha signert for KBK:

«KBK er et veldig fint steg for meg nå, og det er en klubb jeg virkelig ønsket å signere for. Jeg har spilt med Bent Sørmo i Levanger tidligere. Også andre Levanger-spillere har gått samme veien før meg - sånn sett føles dette trygt og riktig. Jeg er veldig glad for å få sjansen, og ser frem til å starte jobben med å bevise at jeg er god nok for spill i Eliteserien» sier nysigneringen til kristiansundbk.no.

Kristiansund Ballklubb ønsker Horenus Taddese hjertelig velkommen til klubben og Nordmøre!

#KBK #LagetForLidenskap

horenustaddese
Horenus Taddese kommer til Kristiansund Ballklubb fra Levanger FK // Foto: Trønder-Avisa