KBK henter spiss fra Sogndal

Bendik Bye (27) er klar for Kristiansund Ballklubb

Christian Michelsen og hans trenerteam har hele tiden ønsket seg en forsterkning på spissplass etter at Jean Mendy dro til Sporting Lokeren.

Nå er erstatteren på plass.

27 år gamle Bendik Bye har signert en 2-års kontrakt med Kristiansund Ballklubb som binder han til klubben ut 2019.

Bendik er fra Nord-Trøndelag, nærmere bestemt Steinkjer. Det betyr at KBK nå har fire trøndere i troppen.

Christoffer Aasbak er inne i sin andre sesong. Det samme er Torgil Gjertsen som ble hentet fra Ranheim i sommer. I tillegg kom Bent Sørmo fra Levanger i vinter, hvor både han og Benjamin Stokke spilte sammen med Bendik Bye. Felles for de to andre trønderguttene er at også de har spilt sammen med Bendik Bye på et tidligere tidspunkt. Både Aasbak og Gjertsen har vært lagkamerat med Bye i Ranheim.

Bendik Bye kommer til Kristiansund Ballklubb fra Sogndal, hvor han fikk 28 kamper og noterte seg for 6 scoringer før han nå starter på sin reise i KBK. Sogndal rykket som kjent ned til OBOS-ligaen i fjor, og da Bye fikk sjansen om å komme til KBK forteller han at han aldri var i tvil:

«En veldig spennende overgang for meg. Jeg ønsker selvfølgelig å spille på så høyt nivå som mulig, så det fantes ingen tvil for meg når KBK kom på banen. Nå er målet å spille seg inn på laget, og bygge videre på den gode utviklingen klubben har hatt de siste årene

Når vi spør Bye om det er en fordel at han har en link med noen av de andre spillerne fra tidligere klubber, er han offensiv:

«Jeg har spilt med både Christoffer Aasbak, Torgil Gjertsen, Bent Sørmo og Benjamin Stokke tidligere. Jeg tror det kan være en veldig bra ting at vi kjenner hverandre. Spesielt jeg og Benjamin fungerte godt som en spissduo i Levanger. Vi kjenner hverandre godt og vet å spille hverandre gode»

Sportslig leder i KBK, Kenneth A. Leren mener KBK har hentet en spiller som vil passe meget bra inn i dagens spillergruppe:

«Han er trønder og en type vi føler vil passe inn i vår gruppe. Han er også en angrepsspiller som kan spille på topp enten vi spiller med to spisser eller tre spisser. Vi gleder oss til å se Bye i aksjon, og har god tro på at Bendik vil levere mange målpoeng for KBK i løpet av de neste sesongene.»

Vi ønsker Bendik hjertelig velkommen til Kristiansund Ballklubb!

Bendik Bye

• Alder: 27 - 09.03.1990

• Høyde: 1.86 cm

• Vekt: 80 kg

• Tidligere klubber: Steinkjer, Ranheim, Levanger og Sogndal.

KBK_LFL_RGB_Positiv