Henter høyreback på lån

KBK henter Christopher Lindquist fra Strømsgodset på lån fram til august

I dag ble det klart at 23 år gamle Christopher Lindquist kommer til Kristiansund Ballklubb på lån. Avtalen varer fram til august.

Christopher har gått gradene sine i Strømsgodset. Han debuterte på Strømsgodset sitt A-lag i 2015. I fjor ble det 12 kamper på førstelaget, hvor fem av dem var i cupen.

Sportslig leder Kenneth A. Leren forteller om en back med flere gode kvaliteter:

«Christopher Lindquist er en spennende og bra back, med fart og offensive kvaliteter. Vi ønsker å ha konkurranse og god dekning på alle plasser i KBK. Det er viktig i en prestasjonsgruppe som hele tiden ønsker å bli bedre. Samtidig har vi planer om å dyrke Aliou Coly mer som midtstopper denne sesongen, da ble det nå naturlig å hente inn et godt alternativ på høyreback.»

Christopher Lindquist er klar for spill allerede i morgen når vi møter Aalesunds FK til treningskamp på Kristiansund stadion klokken 15:30.