Nikita Baranov til Sogndal

KBK og Sogndal er enige om en permanent overgang for Nikita Baranov

Nikita Baranov som kom til KBK i februar 2017 er i dag solgt til Sogndal.

Nikita har vært en solid spiller for klubben, og var spesielt i fjor en viktig bidragsyter til at vi oppnådde den gode plasseringen som vi gjorde.

Selv om spilleren har vært noe skadeplaget og hatt mindre spilletid denne sesongen, ønsket KBK å forlenge spillerens kontrakt som strekte seg ut 2018.

Daglig leder i KBK, Kjetil Thorsen kunne si følgende om dagens overgang:

«Nikita var på utgående kontrakt, og det ble raskt klart at avstanden mellom hva spilleren ønsket, opp mot hva KBK kunne tilby ble for stor. Vi ble derfor enige om at et salg i sommer var den beste løsningen for begge parter. Nikita har vært en fantastisk ambassadør for KBK og vi ønsker han all hell og lykke hos et opprykksjagende Sogndal.»

Den estiske stopperen kom til klubben i februar 2017 etter opprykket til Eliteserien, og står med 38 offisielle kamper for Kristiansund Ballklubb.

#KBK #LagetForLidenskap