KBK SIER #STOPP!

En av våre spillere, Amahl Pellegrino ble søndag 4. oktober utsatt for en tragisk hendelse på Color Line Stadion, der han ble utsatt for rasistisk hetsing.

I kjølvannet av dette skal nå Norsk Toppfotball starte et felles opplegg for fotballen i Norge. Et bredt sammensatt utvalg har fått mandat til å utarbeide en veileder som fotballen kan stå sammen om, der hensikten er å stoppe ytringer og handlinger som bryter mot sentrale verdier i samfunnet. Veilederen skal danne et fundament for reaksjon og sanksjon i eventuelle fremtidige hendelser.

Dette vil bli et langsiktig arbeid, men under helgas serierunde skal alle toppfotball-lagene ha en massiv, nasjonal markering av at fotballen sier STOPP!

Vi er veldig glad for at dette nå blir tatt opp grundig, og det betyr enormt mye og det sammenfaller med våre verdier og holdninger i Kristiansund Ballklubb om nulltoleranse

- Jeg setter enormt stor pris på dette initiativet. Dette viser at vi som nasjon kan stå sammen mot slike holdninger og handlinger, det gir meg håp. Håp om at andre i framtiden skal slippe å oppleve det samme som meg. Jeg har fått ufattelig mange støttemeldinger siden hendelsen, og jeg setter pris på alle sammen, sier Amahl Pellegrino.

Se pressemelding fra Norsk Toppfotball(NTF) i linken under til høyre.

#KBK #Lagetforlidenskap #STOPP