KBK signerer færøying

Midtbanespilleren Meinhard Egilsson Olsen (21) har signert for Kristiansund Ballklubb

I dag kan vi kunngjøre en ny signering for Kristiansund Ballklubb.

21 år gamle Meinhard Egilsson Olsen fra Færøyene har signert en kontrakt som binder han til KBK ut 2019, med mulighet for forlengelse.

Kantspilleren kommer fra B36 Tórshavn, og har tidligere spilt for færøyske NSÍ Runavík og den danske klubben Vendsyssel FF som i dag spiller i superligaen.

Vi møter en spent og glad spiller under dagens signering på Kristiansund stadion, som forøvrig påpeker at undertegnede må snakke langsomt under intervjuet for at han skal forstå spørsmålene som blir stilt:

- «Jeg var på prøvespill her i september, og fant raskt ut at jeg ønsket meg hit. Førsteinntrykket var veldig bra, og jeg følte også selv at fikk gitt et godt inntrykk av meg selv som fotballspiller. Jeg er selvsagt veldig fornøyd med å signere for Kristiansund Ballklubb, og tror dette er et helt riktig steg for meg nå. KBK er en fremadstormende klubb, som har en ung og ambisiøs trener med gode resultater å vise til. Jeg gleder meg veldig masse til å bidra.»

På spørsmål om hva nordmøre kan forvente seg i form av fotballferdigheter, svarer han kontant og presist:

- «Jeg har et klart mål om å bli en del av den faste startelleveren. Jeg er en målbevisst spiller, med fysikk, fart og direkte spillestil som mine  største styrker. Vil også si at jeg har et bra tilslag på ballen, og lukter alltid etter målsjanser.»

Sportslig leder i KBK, Kenneth Andrè Leren har følgende å si om nyervervelsen:

«Meinhard er en ung og spennende spiller som gjorde et meget godt inntrykk på oss da han var her i september på prøvespill. Han har en god høyrefot, og er en veldig fysisk robust spiller for alderen. Meinhard vil gi oss tempo og gjennombruddskraft i form av sin direkte spillestil. Vi gleder oss til å se han i aksjon for Kristiansund Ballklubb neste sesong.»

#VelkommenMeinhard #KBK #LagetForLidenskap

meinhard2