KBK skal signere sin første esport-utøver

I vinterferien uke 8 blir det FIFA-turnering på The Convention i Braatthallen hvor KBK vil speide etter Nordmøres beste FIFA-spiller

Kristiansund Ballklubb kan i dag avsløre et nytt satsingsområde for klubben. Nemlig elektronisk sport, nærmere bestemt innen spillet FIFA.

For å forklare konseptet esport kort og godt:

E-sport er videospill i en formalisert form for konkurranse eller prestasjonsutøvelse. All sportslig aktivitet som benytter datamaskiner, konsoller og ofte datanettverk, som direkte regelgivende forutsetning for spillet som utøves, gjelder som e-sport. Elektronisk sport involverer alltid mennesker. I 2019 kommer publikum av esports til å nå totalt rundt 400 millioner mennesker globalt.

KBK skal altså nå starte jakten på sin første esport-spiller, innen spillet FIFA.

Mediesjef i Kristiansund Ballklubb, Asgeir Kvalvik er er også ansvarlig for KBK sin Esport-satsing, og forteller med stor entusiasme om prosjektet:

«I mange andre land verden over har de egne Esport-ligaer, og det er bare snakk om tid før Norge følger etter. Man trenger ikke å se lengre enn til Sverige og Danmark, hvor de har hatt stor suksess med dette allerede i flere år. Kristiansund Ballklubb ønsker å være fremoverlente og klare for å konkurrere den dagen en egen E-sport-liga for FIFA blir opprettet i Norge. Derfor skal vi nå signere vår egen FIFA-spiller og ambassadør for KBK, hvor første steg i jakten på denne spilleren blir en FIFA-turnering i samarbeid med The Convention nå i vinterferien.

Videre roser han samarbeidet med The Convention, og mener KBK har alt å tjene på en slik satsing:

Vi er utrolig heldige som har et slikt LAN og arrangement som The Convention i Kristiansund, med all deres rutine og kompetanse på området. Jeg er sikker på at en slik satsing vil gi KBK en positiv effekt og en ny link inn mot de yngre målgruppene. Målet må være å skape en samhandling, som vil trigge flere unge til å ta turen til Kristiansund stadion for å se KBK spille sine kamper i Eliteserien i årene fremover. Esport er en massiv markedsførings-arena med et vanvittig potensiale, og er definitivt kommet for å bli. Vi gleder oss til å ta fatt på denne oppgaven, og starte jakten på vår første esport-spiller. Vi håper alle som føler seg truffet av denne annonseringen melder seg på turneringen under årets Convention»

KBK FIFA-turnering på The Convention

Den første helgen i vinterferien 22-26 februar arrangeres The Convention i Braatthallen, Kristiansund. I den forbindelse vil KBK være medarrangør i årets FIFA-turnering, hvor vi vil være tilstede og speide etter regionens beste spillere. Føler du selv at du har et talent i FIFA, og ønsker å bli KBKs første esport-spiller & ambassadør? Da er det bare å trykke HER for å melde seg på turneringen.

Det vil koste kr 295,- for inngang og deltagelse i FIFA-turneringen, med mindre du har kjøpt et fullpass og skal være tilstede hele arrangementet.

Turneringen vil spilles på Playstation 4 konsoll.

Ønsker du å kjøpe et FIFA Turneringspass gjør du det HER
Det vil også være mulig å kjøpe turneringspass i døren fra de åpner dørene på The Convention.

Turneringen vil spilles følgende dager og tidspunkt:

Lørdag 23.02.2019 - FIFA start kl 13.00
Søndag 24.02.2019 - FIFA start kl 13.00 (avsluttende gruppespill og sluttspill)

Det vil også komme et par KBK-spillere på besøk i Braatthallen i løpet av turneringen.

Vet du av en person som er god i FIFA? Gjerne tips vedkommende om denne turneringen.

Vi ser frem til å se deg konkurrere om å bli KBK sin første esport-utøver!

DeltakerConvention