KBK-spillerne savner publikum

- Vi gjør hele tiden det beste ut av situasjonen, men det er klart at vi savner publikumet på Kristiansund Stadion!

Spillerne i Kristiansund Ballklubb står foran sin 10. kamp denne sesongen, og lørdag kveld spiller vi mot Brann i Bergen. Alle kampene har vært spilt for kun 200 publikumere. Det har vært en spesiell tid, både før kampene kunne sttes i gang og nå med begrenset tilgang for publikum.

- Det går helt greit, og de 200 som kommer har vært helt fantastisk. Men det er klart at vi savner enda flere på tribunen, og det trøkket som de gir oss under kamp, sier KBK-spillerne etter fredagens trening.

Kristiansund Ballklubb bestemte seg tidlig for å gi en stor andel av plassene til Uglan Supporterklubb. 75 av 200 billetter går til Uglan, og veldig mange roser klubben for nettopp det valget. Flere av sesongkorteinnehaverne har i tillegg gitt sine billetter til supporterklubben for å hedre den innsatsen de gjør og særlig i år.

- Det er tøft å drive forballklubb når vår hovedoppgave er å lage gode oppleverlser for så mange som mulig før, under og etter kamp på Kristiansund Stadion. Men vi forholder oss til rådene fra helsemyndighetene og hele klubben gjør så godt vi kan både for publikum og alle samarbeidspartene våre, sier daglig leder Kjetil Thorsen.

Klubben håper likevel at det snart kan ses på muligheter for flere på tribunene. Det er mulig å arrangere kamper på en trygg og forsvarlig måte på Kristiansund Stadion også med flere publikumere.

Det ble foreslått fire testkamper med flere tilskuere på tribunen, men dette ble avslått av Helse- og omsorgsdepartementet i forrige uke, derfor fortsetter det med kun 200 tilskuere frem til 1. september. Først da vil vi få vite om det kan slippes inn flere.

#KBK #LagetForLidenskap