Klubblegende fortsetter i KBK

Andreas Eines Hopmark har i dag singert ny kontrakt med KBK. Kontrakten strekker seg ut 2022-sesongen.

- Andreas har etter hvert fått status som klubblegende i KBK. Han har vokst opp bare noen få hundre meter fra stadion, og jeg har fulgt med ham siden debuten på KFKs A-lag for snart 15 år siden, sier sportslig leder i Kristiansund Ballklubb, Kenneth A. Leren

Som lokal spiller har Andreas vært med klubben hele veien fra 3. divisjon og dit vi er i dag. Han har vokst som spiller i takt med klubben, og har de siste sesongene stått frem som en nøkkelspiller,

- Jeg er spesielt glad for at også andre enn oss nordmøringer har fått opp øynene for Andreas’ kvaliteter i år, og han fremstår nå som en meget habil og respektert Eliteserie-spiller. Hvis jeg skal trekke frem Andreas’ fremste kvaliteter, er roen hans med ballen det mest fremtredende, sier Leren.

Kombinert med godt overblikk gjør dette at han evner å holde ballen i laget i trange situasjoner, noe som er verdifullt for laget. Han har i tillegg en god pasningsfot og er plasseringssterk. I sum gjør dette ham til en de beste defensive midtbanespillerne i Eliteserien.

- Vi er derfor særdeles glad for at Andreas viser lojalitet til klubben og tro på vårt prosjekt og blir med oss videre i 2 ½ år til, avslutter Kenneth A. Leren fornøyd.

Andreas Hopmark er veldig glad for at han og klubben har blitt enig om en avtale som varer ut 2022-sesongen.

- Siden min første kontrakt i KBK i 2008 har jeg opplevd store ting med KBK, og jeg er sikker på at det kommer mer, sier Andreas Hopmark.

Se video under.

Fortsatt lykke til i jakten på store opplevelser i Laget for Lidenskap!

#KBK #LagetForLidenskap