Levanger måtte gi tapt for KBK

Kalludra nok en gang på scoringslisten når KBK slo Levanger på Kristiansund stadion

Det ble ingen fyrverkeri av en fotballkamp mellom KBK og Levanger på Kristiansund stadion i dag.

KBK hadde god kontroll gjennom kampen, men det stemte liksom aldri helt for de mørkeblå.

Liridon Kalludra sendte KBK i føringen etter 14. minutter, etter at hjemmelaget spilte seg fint inn i Levanger sin 16-meter.

KBK holdt ledelsen inn til pause. Første omgang ble preget av vind og labert tenningsnivå hos begge lag. Levanger hadde knapt et skudd på mål i første omgang.

Gjestene prøvde derimot å øke tempoet i starten av andre omgang, og fremsto de første 15-20 minuttene som det beste laget på Kristiansund stadion.

Det var allikevel KBK som skapte de største sjansene. Etter 60 minutter mottar Bendik Bye ballen inne i feltet - den påfølgende avslutningen havner dog i treverket, før Levanger får klarert ballen ut av farlig sone. Stor sjanse!

Utover andre omgang, er det KBK som tar over det meste av spillet og er det totalt beste laget - selv om det aldri vil seg helt.

Bamba får flere store sjanser i løpet av omgangen, men klarer ikke å omsette noen av de i scoringer. På overtid får ivorianeren skutt fra 5 meter, men dessverre går avslutningen knallhardt i stolpen. Vi satser på at de samme sjansene sitter i kassa når seriekampene kommer igjen.

Alt i alt en grei treningskamp for KBK, hvor man får en god gjennomkjøring på mange spillere.

Nå er det bare å glede seg til mandag 2.april - Lillestrøm SK kommer på besøk. Tre uhyre viktige poeng skal nok en gang deles ut på Kristiansund stadion - denne gangen skal samtlige poeng bli igjen på Nordmøre.

Vi gleder oss! Velkommen på kamp.

#KBK #LagetForLidenskap