Magisk snuoperasjon mot Sandefjord

KBK lå under og stanget lenge, men til slutt løsnet det til gangs for de mørkeblå i en kamp hvor innbytterne ble avgjørende. Se video med høydepunkt nederst i saken.

Endelig var det duket for hjemmekamp på Kristiansund stadion igjen, og denne gangen var det hvalfangerne fra Sandefjord som hadde tatt den vakre turen opp til Nordmøre. Sandefjord, som rykket opp til Eliteserien igjen i år er et lag vi har møtt flere ganger tidligere i både Eliteserien og OBOS-ligaen.

Statistikken før dagens kamp viste at KBK har tatt flest seiere mellom de to lagene så langt i historiens løp, og vi må vel tørre å si hjemmelaget også var favoritter i dagens kamp.

Christian Michelsen og hans trenerteam hadde valgt ut følgende spillere fra start mot Sandefjord Fotball:

Eirik Holmen Johansen
Christoffer Aasbak
Dan Peter Ulvestad (Kaptein)
Aliou Coly
Bent Sørmo
Andreas Hopmark
Amidou Diop
Olaus Skarsem
Sondre Sørli
Amahl Pellegrino
Flamur Kastrati

Benk: Mbaye, Psyché(71'), Kalludra(67'), Bye(67'), Sivertsen, Furu, Askar(86'), PE Ulvestad, Faris(67').

Marerittstart for KBK

KBK er kjent for å dra ned tempoet i starten av kampene og sakte men sikkert få kampbildet inn i sitt spor.

Det ser også ut til å være tilfellet de første minuttene av dagens kamp, men etter 5 minutter så rakner det. Sandefjord kommer til skudd som blokkeres, men går via flere KBK-spillere før den havner perfekt hos Gussiås som er iskald alene med Holmen Johansen. Bortelaget sjokkerer vertene og tar ledelsen. Tung start for KBK, som er uheldig på baklengsmålet.

KBK har mest ball etter scoringen, uten at de klarer å skape de helt store sjansene. Gjestene er dog farlige på kontringer når de kommer. En åpen kamp på alle mulige måter.

Etter 26 minutter får KBK frispark etter at Kastrati blir felt utenfor 16-meteren på venstre side. Frisparket trilles ut til Sørli på 15 meter som dessverre ikke treffer reint. Ballen går ut av stadion.

Like før pause får vi en rekke cornere, hvor både Hopmark og Pellegrino er svært nære med å putte ballen i mål. Dessverre klarer Sandefjord å få en fot på alle avslutninger som kommer. Uansett bedre takter fra KBK - det nærmer seg noe ..

Mer action blir det ikke, og dommer Svein Oddvar Moen blåser av for pause.

Ingen bytter i pausen

Begge lag kommer uforandret til 2.omgang.

Kampbildet fortsetter som i første omgang. KBK har mest ball, og Sandefjord ligger dypt og venter på kontringer.

De mørkeblå spiller seg frem til flere cornere og halvsjanser, men det vil seg ikke. Spesielt på venstresiden er vi farlige og kommer til mange innlegg, men vi taper dessverre duellene i boksen.

I det 67 minutt gjør Christian Michelsen tre bytter. Ut går Hopmark, Sørli og Kastrati. Inn kommer Pemi, Bye og Kalludra.

Kun 3 minutter senere må Bent Sørmo gi seg. Inn som erstatter kommer Christophe Psyché.

Ellevill snuoperasjon av KBK

I det 72 minutt sitter den endelig for hjemmelaget! Bendik Bye fører inn fra høyrekanten, og sentrer til Kalludra. Svensken avanserer mot mål, men istedet for å skyte selv, venter han på overlappen fra Bye. Liri slipper perfekt til Bye smeller ballen i krysset med utsiden av foten! Deilig og forløsende scoring. Nå startet jakten på seier.

Kremmerhus fra Skarsem

KBK får virkelig blod på tann etter scoringen, og  vi rekker knapt å sette oss før vi snur kampen. Olaus Skarsem avanserer opp mot Sandefjords 16-meter før han curler ballen i lengste kryss. Et kremmerhus av trønderen, som scorer sitt første mål i KBK-drakt! Utrolig deilig.

Gi baill'n te Pelle å det bli mååål

I stedet for å forsvare ledelsen, går KBK for å drepe kampen. I det 83 minutt får toppscorer Amahl Pellegrino ballen i sin favorittposisjon. Han drar seg inn og tupper ballen mot lengste hjørne, men treffer en Sandefjord-forsvarer på veien. Det setter Sandefjord-keeperen helt ut av spill, som må se ballen trille pent og rolig over målstreken. 3-1 til KBK, og det er game over for bortelaget.

KBK kontrollerer kampen hele veien inn, og vinner til slutt meget fortjente etter en ellevill snuoperasjon. Dette trengte vi!

#KBK #LagetForLidenskap