Magne Hoseth klar for KBK

Averøyingen vender hjem til Nordmøre, og har signert kontrakt ut sesongen med Kristiansund Ballklubb

Magne Hoseth (36) har signert for Kristiansund Ballklubb.

Den meritterte midtbanespilleren har skrevet under en kontrakt som binder han til klubben ut sesongen.

Magne Hoseth er et viden kjent fotballnavn for de fleste i Norge, og har en lang og imponerende karriere å vise til.

Averøyingen startet sin karriere i Averøykameratene, hvor talentet ble tidlig oppdaget og hentet til Molde FK. Etter 117 kamper og 49 mål i Rosenes by, gikk ferden videre til FC København og Vålerenga, før han igjen ble hentet tilbake til Molde FK. Hoseth har i senere tid også vært innom klubber som Stabæk, Viking, Aalesund og til slutt Notodden før han nå er klar for Kristiansund Ballklubb.

Magne Hoseth har i tillegg 22 offisielle kamper for Norges A-landslag i fotball.

Hovedtrener Christian Michelsen gleder seg til å få i gang nysigneringen:

«KBK får en erfaren og motivert Magne Hoseth med på laget. Han har nå spilt på et lavere nivå i halvannet år, og kommer til Kristiansund full av motivasjon for å bevise at han fortsatt kan levere blant de aller beste. Fotballkvalitetene til Magne taler for selv - vi gleder oss veldig til å få han i gang.»

Daglig leder Kjetil Thorsen synes det er stort å presentere Magne Hoseth som KBK-spiller:

«Magne er en kjent og merittert herremann i norsk fotball. Vi ser frem til å se hva han vil tilføre ute på banen, og ikke minst utenfor banen. Hans erfaring og kloke fotballhode vil bli viktig for KBK i klubbens siste del av debutsesongen i eliteserien. I tillegg er han fra Averøy, og er sådan med å bygger videre på vår Nordmørsprofil. Det er viktig for oss

(!) Magne Hoseth er klar for spill allerede til søndagens kamp borte mot Sogndal.

IMG_20170816_160021
Sportslig leder Kenneth A. Leren og Magne Hoseth