Maktdemonstrasjon av KBK mot Lillestrøm

KBK var best fra start til slutt og knuste kanarifuglene fra Lillestrøm

Regnværet hadde gitt seg, og solen tittet faktisk frem til tider før kveldens kamp mot Lillestrøm. Nordmøringene hadde møtt opp i hopetall for å se KBK spille vårsesongens siste hjemmekamp - og for en kamp det ble! Publikum fikk servert hele 7 scoringer på Kristiansund stadion i kveld, hvor KBK scoret klart flest og vant fortjent!

KBK stilte med følgende lag i dag:

McDermott, Coly, DP Ulvestad, Psyché, Aasbak, PE Ulvestad, Diop, Kalludra, Bye, Gjertsen, Kastrati.

Reserver: Mbaye, Sørmo, Gjesdal, Cirak, Sørli, Olsen, Amang.

Pangstart fra KBK

Allerede etter 6 minutter lykkes det for hjemmelaget. Kastrati snapper en løs ball og spiller den fint ut mot Aasbak på venstresiden. Backen slår inn på direkten, hvor Kalludra er på hugget og banker ballen i mål! Nydelig og effektiv fotball av KBK! 1-0!!

De mørkeblå fortsetter det solide spillet etter den tidlige ledelsen, og er helt klart tent på mer! Publikum trenger kun å vente til det er spilt 24 minutter før de kan juble igjen. KBK slår et innlegg fra høyre, og der er giganten Christophe Psyché frempå med et kne og setter inn 2-0. Scoringen er ikke av det vakreste slaget, men det gjør ingen verdens ting. KBK får betalt for et godt overtak og øker ledelsen.

Om ikke KBKs andre scoring var så pen, så er den tredje helt nydelig! Rett og slett festfotball av hjemmelaget. På få touch spiller KBK gjestene helt ut av banen. Liridon kombinerer vakkert med Kastrati som får ballen på fem-meter, uegoistisk triller han ballen på blank kasse til Bendik Bye som setter ballen i mål. Lillestrøm-forsvaret blir tilskuere. 3-0, og Kristiansund stadion tar helt fyr.

I det 41. minutt kommer gjestene til sin første sjanse i kampen, og de er dødelig effektive da de først kommer. Ødemarksbakken slår inn fra venstre og og Melgalvis får stå helt alene på bakerste hvor han banker ballen i mål via stolpen. 3-1.

Resultatet står seg til pause.

KBK fortsetter dominansen etter pause

I det 46.minutt byttes Liridon Kalludra ut. Inn kommer Bent Sørmo.

Kampen bølger litt frem og tilbake det første kvarteret av 2.omgang, men i det 60.minutt skal hjemmepublikum opp på beina og juble nok en gang. Gjertsen får ballen på midten og setter voldsom fart fremover. Han spiller ballen videre til Kastrati som skyter via Slørdahl, ballen får en fin bue og går over keeper Maric og inn i mål! Hærføreren stiller seg selvsikkert opp mot Uglan og feirer som om han aldri har gjort noe annet. Ååhheeååh, Flamur hainj e påskrudd!! 4-1 til KBK.

I det 69.minutt gjør KBK sitt andre bytte for dagen. Ut går målscorer Flamur Kastrati, inn kommer Thomas Amang.

Da kampen virker å være fullstendig punktert, dukker plutselig Lillestrøm opp på en visitt i KBKs 16-meter igjen. Nok en gang er de meget effektive. Melgalvis slår et godt innlegg, og headingen av Moses er minst like bra. Spissen header ballen tilbake i hjørnet der ballen kommer fra, og Sean McDermott er sjanseløs. 4-2 og publikum kjenner litt på nerven i kampen igjen.

I det 83.minutt går Aliou Coly ut til trampeklapp, inn kommer Sondre Sørli.

Publikum trenger ikke å være nervøs, for seieren er aldri truet. KBK opptrer klokt, og forsvarer seg kompakt og godt. På overtid får Kristiansund stadion servert sin sjuende scoring for kvelden..

Christophe Psyché med punktum finale

Ballen havner i Lillestrøms mål for femte gang! Christophe Psyché får ballen etter mye klabb og babb i feltet. Midtstopperen vender fint opp og setter ballen kontant nede i hjørnet! Gjør sitt andre for kvelden og maktdemonstrasjonen er et faktum. 5-2 for KBK, som avslutter vårsesongen på en best mulig måte. Et godt gammelt målshow, med KBK i hovedrollen - det kan ikke bli bedre.

Nå blir det et lengre spilleopphold for KBK i Eliteserien, og guttene går løs på en velfortjent ferie. Vi sees igjen på Ullevaal stadion, når #LagetForLidenskap skal måle krefter mot selveste Manchester United.

Takk for støtten nok en gang - dere er Eliteseriens beste publikum!

tdc7cc77
KBK knuste Lillestrøm 5-2 på Kristiansund stadion fredag kveld // Foto: NTB Scanpix