Målkalas på Kristiansund stadion

Sesongens første hjemmekamp ble en gedigen målfest. KBK vant hele 7-2 over Aalesund. Se video med høydepunkt.

Endelig var det igjen klart for Eliteseriefotball på intime Kristiansund stadion. Vi tok imot nyopprykkede Aalesund, som nok var revansjesugne etter tap for Molde i første serierunde. Av kjente årsaker går kampen med kun utvalgte 200 tilskuere. Utover dette var rammene fantastiske med 24 deilige sommergrader og lett regn.

To spillelystne lag som allerede fra start viser lyst til å angripe. Kampen bølger fram og tilbake, og i det 6. spilleminutt får vi et varsel om hva om kommer. Pellegrino presser Aalesund forsvarer og Kastrati er alene gjennom. Blir litt for skrått og keeper er påpasselig ute og avverger. Kun to minutter senere er det offensive Sørmo som drar seg fri på høyre siden. Han får lagt inn til Kalludra som legger ballen fint til rette på høyrefoten, og fra 14 meter setter han den i tverrliggeren. Den hadde fortjent en bedre skjebne.

Men så skjer det som ikke skal skje. I det 11 spilleminutt scorer Aalesund. Sigurd Haugen får ballen på venstre siden, og innlegget går via Pål Erik Ulvestad, lurer Mbaye og sniker seg inn ved første stolpe. 1-0 til Aalesund.

Etter scoringen tar KBK mer og mer over, og vi angriper både fra høyre og venstre side. I det  21. minutt er det nesten fra Sondre Sørli. Han drar seg inn fra høyre siden, og fra 17 meter skyter han. men keeper får slått til corner.

11 magiske minutter
Fra det 24. til det 35. spilleminutt får vi 11 magiske minutter. Først er det et innøvd cornertrekk der Liridon møter på første stolpe, og på et touch slår han tilbake til Aasbak som spiller lavt til Pellegrino Han gjør ingen feil fra 10 meter og dermed fortjent 1-1.

I det 31 min er det vår egen Andreas Hopmark som vinner ballen på midten. Han sender en smart pasning til Pellegrino som chipper innlegget til Liridon. På hel volley setter Liri den utagbart bak Aafk keeperen. Vakkert!

I det stadion uret viser 35. minutt er det Sondre Sørli som viser sin smartness. Denne gangen fra venstresiden drar han seg fri, og et lavt innlegg havner hos Pellegrino på første stolpe. Han er smart og setter den over Aafk keeperen til 3-1!

Aalesund er direkte i spillestilen og tar de overgangsmulighetene de får. I det 37. minutt kommer reduseringen til 3-2. KBK sliter med å klarere, og Sigurd Haugen reduserer. Første omgangen ebber ut med fortjent 3-2 ledelse til KBK.

Fantastisk!
Andre omgang starter litt som første. Kampen bølger frem og tilbake. I det 56. minutt er det Kastrati som forlater banen, og Amin Askar gjør sin entre. Dette viser å være et lurt trekk fra trener Michelsen. I det 62. minutt får vi frispark på venstre siden, på hjørnet av 16 meteren. Amin gjør det enkelt. Skrur ballen utenom Aalesunds to-manns mur, og setter den i nærmeste kryss. Fantastisk scoring! 4-2.

KBK vil mer! I det 65. spilleminutt er det igjen Pellegrino som gjør det. Keeper Mbaye spiller et langt og presist utspark. Pellegrino viser god teknikk og et fantastisk mottak. Han løfter den i lengste kryss, utagbart for keeper Lie. 5-2! Magisk!

Så i det 68. minutt blir Sondre Sørli spilt igjennom av Liridon. Sondre passerer enkelt Aafk forsvaret, lurer keeper og setter enkelt inn 6-2.

KBK gjør etter hvert flere bytter og gir sentrale spillere velfortjent hvile. I det 75. minutt går Pellegrino, Pål Erik Ulvestad og Liridon Kalludra ut. Inn kommer Bendik Bye, Erlend Sivertsen og Olaus Skarsem. Og i det 80 .min er det Sondre Sørli som får hvile, og inn kommer Faris Pemi.

Så i det 82. minutt er det Bendik Bye som vil vise seg frem. Han gjør likegodt det meste selv, og fra 17 meter setter han ballen utagbart til venstre for keeper. 7-2!

Sjeldent har vi sette et mer lekent KBK lag. Denne fantastiske forestillingen hadde fortjent et fullsatt stadion. Vi gleder oss til neste kamp! Neste hjemmekamp mot Molde 2. juli.

Uglan- Norges beste supportere!
Uglan fortjener også honnør, og viste seg igjen som Norges beste hjemmesupportere. Med engasjement og humor var de aktive gjennom hele kampen. Uglan gir en fantastisk støtte til laget, og i kveld hørtes det ut som betydelig flere enn 200 tilskuere på Kristiansund stadion.

Denne fantastiske forestillingen hadde fortjent et fullsatt stadion. Vi gleder oss til neste kamp onsdag, borte mot Haugesund! Og ikke minst til neste hjemmekamp som spilles mot Molde 2. juli.

Lagoppstilling KBK

30        Serigne Mor Mbaye
3          Christoffer Aasbak
4          Christophe Psyché