NEAS Akademiet har vært ute på tur

KBK G12 med flott deltakelse i NTF-turnering på Nadderud stadion

21.-22.september ble NTF-turnering for G12 avholdt på Nadderud stadion. 15 klubber med seniorlag i enten Eliteserien eller Obosligaen deltok. KBK var i pulje med Bodø Glimt, Strømsgodset, Lillestrøm og Hamarkameratene. Spillform var 9er, og kampene gikk over 2 x 25 min.

Laget er sammensatt av spillere fra Nordmøre som ukentlig trener i spillerutviklingsgruppe (SPU) 2007. De 13 uttatte representerer til daglig CFK (4), KFK (2), Dahle (2), Nordlandet (1), Frei (1), AK (1), Kårvåg/Havørn (1) og Surnadal (1).

Akademileder Eirik Ranheim:

«Hovedformålet for å reise til slike turneringer er å gi spillerne en smakebit på landets høyeste nivå og gi verdifull matching som man kan bruke for å jobbe videre i hverdagen. Mange av disse spillerne får anledning til å spille mot andre toppklubber de kommende årene og å ha unnagjort de første møtene nå er med på å ufarliggjøre dette.»

Lørdag ble det 4-0 seier mot HamKam og 0-6 tap mot Lillestrøm. Selv om begge kampene var jevnere enn resultatene tilsier er det stor forskjell på å møte rene sonelag (som oss) og klubblag som trener sammen daglig. Mot HamKam fikk vi visst frem godt kontringsspill, mens mot LSK fikk forsvaret kjørt seg. Masse læring å ta med i begge oppgjørene. Lørdagen satt i hvert fall en riktig standard for kvaliteten og intensiteten andre lag spiller med.

Søndag spilte vi mot Strømsgodset og Bodø Glimt. Mot Godset holdt vi tett bak og skåret på straffespark som sikret en 1-0 seier. Siste match mot Bodø Glimt endte 0-0 som viser at vi defensivt leverte en strålende helg med tre kamper uten baklengs. Fremover på banen setter vi fem skåringer på fire kamper som også er godkjent. Totalt ender det med 2 seire, 1 uavgjort og 1 tap, noe både spillere og trenerteam er strålende fornøyde med etter endt helg. Selv om erfaring og referanser er det viktigste utbytte fra en slik turnering er det fint å konstatere at denne gruppa holder et godt nivå sammenlignet med jevnaldrede i landet.

Nå ser gruppa frem mot oppstart av vanlige treninger i NEAS Akademiet samt internkamper mot Aker, som også deltok på NTF G12, i løpet av vinteren.

#KBK #LagetForLidenskap #NEASAkademiet