NEAS fortsetter på lag med KBK

NEAS fortsetter sitt samarbeid med laget for lidenskap i 3 nye år

Fredag ble det klart at NEAS sammen med teleselskapet Get spisser og øker satsingen sin inn mot KBK og NEAS Akademiet. Den nye avtalen gjelder for de neste 3 årene, og er helt avgjørende som et fundament for at akademiet kan satse profesjonelt videre i årene fremover.

Ole Jonny Rugset og Bård Munkhaug fra NEAS kunne fortelle at også Get er med inn i satsingen, og sier at teleselskapet har latt seg imponere av det som foregår i Kristiansund:

«– Get er med og spytter inn penger i avtalen vi har med KBK. Ingen andre klubber i Eliteserien har samarbeid med Get, noe som er et kvalitetstegn i seg selv. De er veldig imponert over det de ser foregår i Kristiansund, og har fått med seg det sterke engasjementet som er rundt klubben.» forteller Rugset.

Videre forteller Rugset om betydningen av KBK for regionen og hvorfor NEAS ønsker å identifisere seg med klubben også de neste årene:

«– KBK er med å gi hele regionen framtidstro og glede. Fotballklubben er et samlende fyrtårn og et fellesprosjekt som løftes sammen av alle som bor her. Det er vanskelig å forstå hvor mye det betyr, tror jeg.»

«– Vi er veldig stolte av å være samarbeidspartner med KBK» skyter Munkhaug inn.

Talentene ønsker å komme til KBK

Utviklingsleder i KBK, Leo Totev forteller om økt pågang og interesse av talenter som ønsker plass i NEAS Akademiet:

«Tidligere slet vi med lekkasje til andre klubber. Nå har vi en fullverdig satsing og en arena her gjennom NEAS Akademiet som gjør oss attraktiv for talenter utenfor regionen. Vi opplever stadig økt interesse fra spillere som ønsker å komme hit. Her får man utviklet seg på best mulig måte. Klubben er på alle nasjonale plattformer, har flere heltidsansatte som jobber med talentutvikling og vi har et godt samarbeid ut mot breddeklubbene. Det skal vi fortsette med. For oss er det viktig å være synlige og være et flaggskip for Nordmøre.»

KBK gleder seg til å fortsette samarbeidet med NEAS!

#KBK #LagetForLidenskap #NEAS

neasakademiet
Bård Munkhaug, Leo Totev og Ole Jonny Rugset ser frem til videre samarbeid.Foto: Rune Edøy - Tidens Krav