Nok et lokalt talent med proffkontrakt

Oskar Sivertsen (15) har skrevet proffkontrakt med Kristiansund Ballklubb

NEAS Akademiets fokus på utvikling av unge og lokale spillere er ekstremt viktig for at klubben skal ta nye steg i fremtiden.

Derfor er det svært gledelig at vi i dag kan lansere nyheten om at Oskar Sivertsen har skrevet proffkontrakt med Kristiansund Ballklubb.

Lynvingen fra Torvhauan har tidligere i vår fått sin seniordebut og i tillegg spilt landskamper for G15. På bakgrunn av god utvikling blir unggutten nå belønnet med sin første profesjonelle kontrakt.

Utviklingsleder i KBK, Leonard Totev forteller om en målrettet gutt som virkelig viser lyst og sult etter å bli en toppspiller:

«Oskar er en svært målrettet gutt med en stor tilstedeværelse som virkelig har lyst til å bli en toppspiller. Han kom til oss 2018 som 13 åring på et G16 lag, og nå tilhører han et rekruttlag som 15 åring. Han har hele tiden hatt spillere som er eldre enn seg selv for å strekke seg etter, noe som vil være veldig sunt i hans alder for å kunne pushe utvikling hele vegen.»

- Videre roser Totev jobben som har blitt gjort av Oskars breddeklubb, Dahle IL.

«Man må aldri glemme hvor viktig det grunnlaget breddeklubbene er for utviklingen av lokale talentfulle spillere. Dahle IL har gjort en fantastisk jobb med gutten før han kom inn til oss. Foresatte fortjener også en stor takk for sin innsats både på og utenfor banen. Vi gleder oss til å se Oskar ta opp kampen for å nå vår felles fremtidige målsetning om spill i Eliteserien for KBK»

Eirik Ranheim, som er G16-trener i KBK, forteller om en gutt full av gode kvaliteter:

«Oskar er en hurtig, og ekstremt målfarlig spiller som har en x-faktor i spillet sitt som svært få andre har i landet på samme alderskull. Han har en spisskompetanse ved sin hurtighet og en råskap foran mål som svært få andre klarer å matche. Oskar har muligheter foran seg med de kvalitetene han besitter. Nå er det bare å fortsette den gode og harde jobben som skal til for å ta ytterligere steg.»

Kristiansund Ballklubb gleder seg til å se mer av Oskar i årene som kommer, og gratulerer med proffkontrakt!

#KBK #LagetForLidenskap

lysoleren