Olaus Skarsem er klar for KBK!

Da er det klart at trønderen Olaus Skarsem(21) blir en del av troppen på Kristiansund Stadion. Han har signert en kontrakt på 3 år, og han vil skape et enda mer dynamisk lag.

Jeg gleder meg virkelig til å ta fatt på denne oppgaven. Jeg var vært veldig ivrig på å få til en avtale. Det har vært en lang prosess, og nå er det endelig klart. Jeg har veldig sansen for måten Kristiansund drives som klubb, og jeg tror jeg kan bidra, sier en fornøyd Olaus Skarsem.

Han vektlegger at KBK sin evne til å levere gode resultat og få maksimalt ut av ressursene appellerer sterkt. Og han har stor tro på at han kan utvikle seg og ta gode steg. Han mener trenerne i KBK tar ut det beste i hver enkelt spiller.

- Vi er strålende fornøyd med å få på plass Olaus, som er en spiller vi har fulgt i lang tid. Han er en ung midtbanespiller som har førstelagserfaring med RBK og som presterte godt på lån i Ranheim i Eliteserien i fjor, hvor han spilte 23 kamper, forteller sportslig leder Kenneth Leren.

Olaus Skarsem er dynamisk og lettbeint midtbanespiller, med kreativitet og god fotballforståelse. Trønderen er nok et ledd i en prosess med å forynge troppen noe. Han har spilt en kamp for U21-landslaget, der han scoret mot Danmark.

- Olaus er ambisiøs og har ønsker om å spille i større ligaer enn Eliteserien, noe vi ser på som positivt, avslutter Leren