Olav Øby vender tilbake

KBK henter tilbake en gammel kjenning på permanent basis

KBK har vært på jakt etter en erstatning på midtbanen etter at det ble klart at både Haris Cirak og Brent Lepistu forlot klubben i sommer.

I dag ble Kristiansund Ballklubb og KFUM enige om en overgang for 24-år gamle Olav Øby.

Det blir ikke første gang Øby kler på seg Kristiansund-drakten. Han var på lån hos KBK i siste halvdel av 2017-sesongen, hvor han totalt spilte 9 kamper. Den gangen kom han på utlån fra Sarpsborg 08.

Etter 2017 ble Øby Kongsvinger-spiller, før ferden gikk videre til KFUM. Han har gjort sakene sine meget bra i begge klubber, og det er derfor et trygt og godt valg når KBK nå henter han tilbake på permanent basis.

Spilleren har signert en avtale som strekker seg ut 2020.

Olav Øby er smilende som alltid da vi treffer han på Kristiansund stadion, og sier at det føles veldig godt å være tilbake:

«Det er utrolig godt å være tilbake. Mottakelsen fra alle har vært varm og helt fantastisk. Gjertsen hentet meg på flyet i går kveld, og det var veldig gøy å alle gutta på laget igjen. Jeg var aldri i tvil da det ble kjent at KBK ønsket å hente meg. Dette føles veldig riktig, og jeg gleder meg til å bidra ute på banen. Jeg håper at Kristiansund stadion fylles nå på søndag, så skal vi sammen slå Mjøndalen!»

Sportslig leder i KBK, Kenneth A. Leren, forteller at  klubben er strålende fornøyd med signeringen, og at de får en spiller som de kjenner godt:

«Med Olav så vet vi hva vi får. Vi kjenner han godt fra før, og han kjenner oss. Øby tilfører oss energi både på og utenfor banen. Han er en type spiller som går foran i krigen og løfter garderoben. Her får vi en vinnerskalle med enorm innsats til enhver tid. Så har han også en meget god skuddfot, det har han bevist en rekke ganger tidligere. En god signering på alle måter for oss.»

Olav Øby sammen med sportslig leder i KBK, Kenneth A. Leren.