Poengdeling i Sandefjord

- «Selvfølgelig er det surt, men vi er nødt til å fokusere på det positive» sa Christian Michelsen etter 3-3 mot Sandefjord på Komplett Arena

Det ble nok en skuffende avslutning på en god kamp for KBK. Det så lenge ut som det skulle ende med tre poeng i bagasjen hjem til Nordmøre, men nok en gang glipper det på overtid.

KBK stilte med følgende lag i dagens kamp:
McDermott, Sørmo, Coly, DP Ulvestad, Aasbak, Hopmark, Aasmundsen, PE Ulvestad, Kalludra, Stokke, Bamba.

Pangstart for KBK

Det åpnet kanonbra for bortelaget i dagens kamp. Etter knappe tre minutter spilt løper Bamba seg fri på første stolpe, og styrer ballen i mål på en corner.

Gleden skulle forøvrig ikke vare lenge. Fire minutter senere kommer utligningen. Kastrati får spilt gjennom Pontus Engblom, som kløner det til i det han skal avslutte, men etter litt klabb og babb får han til slutt satt ballen i mål. 1-1 på Komplett Arena.

En gressbane som var mer brun enn grønn gjorde spilleforholdene i dagens kamp vanskelige. Det var helt tydelig at flere av spillerne slet med å bli venn med ballen, og det ble en kamp preget av dueller nok en gang. Kampbildet minnet litt om forrige kamp mot Brann, bare at KBK virket mye mer farlige fremover i dag.

Lagene går til pause på 1-1.

Brennhet Bamba

Etter pause rekker publikum såvidt å sette seg på setene før KBK igjen tar ledelsen. Seck roter det til når han skal ta ned ballen ved eget felt. Stokke er på hugget og stjeler ballen, før han slår perfekt inn på hodet til Bamba som stanger ballen mot mål. Holmen Johansen leverer en enorm redning, men returen havner rett i føttene til Bamba som pirker inn sitt andre for dagen! Full jubel på KBK-benken og hos de tilreisende uglene på Komplett Arena.

Lagene fortsetter å krige, og man sitter med følelsen av at KBK har god kontroll på kampen.

Etter 74 spilte minutter ser ting ting enda lysere ut for bortelaget. KBK jobber frem en corner som skal vise seg å gi uttelling. Ballen slås inn, og ballen går via Sandefjords Reppesgård og i eget mål! Selvmål, og KBK øker ledelsen til 1-3.

Den som trodde at man kunne puste ut og lene seg tilbake etter dette, tok feil. Kun ett minutt senere, er det Sandefjord som angriper. Dan Peter Ulvestad kommer på etterskudd i en duell inne i feltet, og dommeren blåser straffe til hjemmelaget. Flamur Kastrati er sikker som banken fra 11-meters merket. 2-3 og full spenning nok en gang.

KBK spiller solid, og beholder roen etter reduseringen. Før man vet ordet av det er det spilt 90 minutter, og overtiden er i gang..

Helt mot slutten av overtiden, får Sandefjord et par cornere på rappen. På andre forsøk, kommer dessverre utligningen etter et uheldig selvmål av en ellers meget god Aliou Coly.

Det ender 3-3 etter en ellevill fotballkamp i Sandefjord. KBK har selvsagt all grunn til å være skuffet etter å ha mistet poeng på overtid for andre kamp på rad. Christian Michelsen er også selvsagt skuffet i intervjuet etter kamp, men velger som alltid å fokusere på det positive.

«Selvfølgelig er det surt, men vi er nødt til å fokusere på det positive. Vi scorer tre mål, og gjennomfører nok en meget god bortekamp. Det er godt å se Benjamin tilbake på banen, og at Bamba er i gang for alvor. Nå gjelder det bare å holde hele veien inn fremover, og kjøre på videre. Vi er tilbake med friskt mot allerede mot Sunndal på onsdag.»

På onsdag tar KBK turen til Sunndal for å spille 1.runde i NM, og den 22.april skal vi endelig spille hjemmekamp igjen. Bodø/Glimt tar turen fra det kalde nord, og skal få kjenne på et revansjesugent KBK-lag som er klar for å ta tre poeng!

#KBK #LagetForLidenskap