Poengdeling mot Ranheim

Christian Michelsen følte nok at KBK fortjente alle poengene i dag, men måtte ta til takke med uavgjort

Folkelivet yret i flere timer før kamp og veldig mange hadde tatt turen til Kristiansund stadion til det som hadde alt lagt til rette for å bli en perfekt avslutning på påska. KBK skapte mest og hadde de største sjansene kampen, men det holdt kun til uavgjort mot Ranheim.

Christian Michelsen og hans trenerteam overrasket nok en gang med å starte Aliou Coly på spissplass - resten av laget så slik ut fra start:

XI: McDermott, Sørmo, Psyché, DP Ulvestad, Aasbak, Hopmark, Diop, Kalludra, Gjertsen, Bye, Coly.

Innbyttere: Mbaye, Sørli, Sivertsen, Hoven, PE Ulvestad, Kastrati, Isaksen.

KBK nærmest scoring

Det var tydelig to lag på banen som kjente hverandre godt, for det ble en jevn åpning i 1.omgang i dagens kamp.

Kampen ble preget av tette dueller, godt forsvarsspill og to lag som begge fikk kjenne på følelsen av å holde ballen i laget. Midtveis var det dog KBK som vant de fleste duellene, og etterhvert spilte seg frem til de største sjansene i kampen.

Etter 23 minutter kom KBK til sin så langt største sjanse i kampen. Coly løper seg fri på høyre side og slår hardt inn foran mål - ballen blir akkurat for lang for Bye. Kalludra snapper opp den løse ballen og spiller videre til Gjertsen som smeller ballen i krysstverrligge på direkten! KBK centimetere unna å ta ledelsen på Kristiansund stadion.

Knappe 10 minutter senere er KBK farlig frempå igjen. Diop bryter på midtbanen og slår en fantastisk ball gjennom til Coly, som igjen triller videre til en bedre plassert Bendik Bye. Dessverre får ikke Bye kontroll på ballen og sjansen renner ut i ingenting. Den burde vært utnyttet bedre!

Ranheim kjemper og forsvarer seg godt gjennom omgangen. KBK får hele 6 cornere i 1.omgang, men klarer ikke å omsette noen av de til scoring.

Spillet bølger frem og tilbake, men ingen av lagene klarer å score før pause. Lagene går i garderoben på stillingen 0-0.

Ranheim forsvarte seg godt

Andre omgang blir veldig lik den første, hvor begge lag får låne ballen en del. Det går lang tid mellom nevneverdige sjanser, men når de først kommer er det KBK som er regissør.

Etter 60 minutter smeller det nok en gang i treverket bak Ranheim-keeper Even Barli. Kalludra vender opp og finner Aasbak som slår inn fra venstresiden. Innlegget smeller i tverrligger og ut. Marginene er ikke på vår side.

Ranheim ligger kompakt bakover i banen, og gjør det vanskelig for et hjemmelag som aldri kommer opp på nivået de ønsker.

I løpet av omgangen gjør KBK tre bytter. Psyché, Bye og Kalludra går ut, Pål Erik Ulvestad, Sondre Sørli og Flamur Kastrati kommer inn som erstattere.

KBK får flere cornere, og en del gode muligheter på dødball utover omgangen, men de utnyttes dessverre ikke godt nok.

Kampen ebber til slutt ut til 0-0 og uavgjort, og lagene deler poengene på Kristiansund stadion denne mandagskvelden.

Nå venter en god treningsuke, før vi tar turen borte mot Strømsgodset til helgen for å kjempe om nye poeng.

Stor takk til publikum

4037 tilskuere tok turen for å støtte oss i dag, og vi ønsker å takke for fantastisk støtte. Uglan supporterklubb skal også ha skryt for å holde stemningen oppe gjennom 90 minutter. Det blir viktig for oss i 2019 - tusen takk, vi gleder oss allerede til neste hjemmekamp!

#KBK #LagetForLidenskap

tdbe4168
Flamur Kastrati er tilbake fra skade og og kom inn som innbytter i dagens kamp // Foto: NTB Scanpix