Reisebrev fra Olaus & Co på Gran Canaria

Olaus reisebrev

"Da e lagets ferskeste tilskudd og kanskje mest velutdannede mann satt på jobben om å oppdater dokk hjem, om koss krigeran dokkers har det i sydligere strøk. Sånne teksta e jo en vant sak for mæ, så herre blir et såkalt barneskirenn! Kjør.

Vi kan jo start med å prat om dem fantastiske fasilitetan vi har tilrettelagt her. Med en strøken gressbane 200 meter fra sengekanten. Og gymmen enda nærmere, der guttan får pumpa opp kassa før dem kaste sæ i bassenget sammen med resten av pensjonistan på hotellet. Bassenganlegget tilbyr både et bikkjekaldt bad og et litt mer behagelig et. Det kalde gir oss muligheten til å frys ned beina etter harde økte i varmen for å gi oss maksimal restitusjon. Maten e det heller ingenting å utsett på, med fire kyllingmåltid dagen og ubegrensa tilgang til brus og slush (som vi selvfølgelig ikke benytte oss av) så e det tilrettelagt for å fyll opp lagran jevnlig.

For øyeblikket har vi gjennomført 7 av 9 kvalitetsøkte. Og vi glede oss vanvittig til å kle oss opp med ugla på brøste og høvle over nånn tøsedrenger fra Horsens, Danmark på lørdag, før vi vende snuten hjem til dokk igjen. Der vil vi få en indikasjon på hvordan vi ligger an så langt i oppkjøringa og det e en fin mulighet til å krone et flott opphold her i Gran Canaria.

Til tross for høy intensitet på trening og to fysioer i Williams og Ryther, som e mest interessert i ferie og slikking av sol, så har vi holdt kroppan godt i gang og e nesten fulltallig på trening. Men en liten skade har det jo blitt. Undertegnende e jo ny i klubben og må velg mellom en rolle som løve eller antilope i hiearkiet. Da blir valget enkelt og Hopmark endt desverre opp med to knekte fingra og en tur til legevakta. Vi har troa på en kjapp recovery og forhåpentligvis e han i spill veldig snart! Beklager den.

På slike tura så e det jo en del å hold styr på med tanke på oppmøtetid og riktig tøy til riktig tid. Og i tradisjon tro så sanke youngboys bøter over en lav sko, med Max Williams, helt fortjent i spissen. Det her går til en god sak, så dem betale selvfølgelig uten innvendinga :)

"Vi har trua på at der her blir et kjempeår."

— Olaus Jair Skarsem, lagets ferske tilskudd

Frisørsalongen til Øby e forøvrig åpnet. Det eneste problemet e at han kun e utstyrt med barbermaskin og sveisan blir deretter. Flere har vært innom med varierende hell. Gutta som reiser for første gang må selvfølgelig ta alt av hår og finn fram solfaktor 50 til hodeskallen, mens andre har prøvd sæ på en slags sidecut som ligne mer på Clubber Lang fra Rocky III.

Ellers kan æ meld ifra til dokker med forkjærlighet for KBK, at spillertroppen e sulten på suksess, og vi har troa på at det her blir et kjempeår. Vi håpe å se så mange som mulig på stadion til seriestart. Sammen danne vi et berykta fort!"

Deres venn, bror og soldat
Olaus Jair Skarsem

Olaus reisebrev2