Sean McDermott til KBK i 2017

Kristiansund Ballklubb ønsker Sean McDermott velkommen til KBK

Sean McDermott har signert en avtale med Kristiansund Ballklubb som gjelder ut sesongen 2017, med opsjon på ytterligere ett år.

Den unge keeperen, med irsk-norsk bakgrunn, har lang fartstid i fotballen. Han har spilt eliteseriefotball sammen med Sandnes Ulf, og har også vært innom Start etter at han forlot moderklubben Våg i Kristiansand. I høst har han spilt i Ullensaker/Kisa.

McDermott har også spilt rundt 50 landskamper for Irland på aldersbestemt nivå. I tillegg står det tre år i Arsenal på merittlisten.

Han er ung, han har erfaring fra eliteserien, han er moderne i stilen, han er god med beina, han er en god allroundkeeper uten klare svakheter og han er tøff i hodet

— Trond Hjelle

Keepertrener Trond Hjelle og Christian Michelsen har hatt øynene på McDermott en god stund. Helt siden McDermott deltok på Statoilakademiet i 2007 hvor Ole Gunnar Solskjær var trener.

Det er en glede å ønske Sean McDermott velkommen til KBK og laget for lidenskap!