Signerer spiller fra Allsvenskan

Midtbanespilleren Stian Aasmundsen (28) er klar for Kristiansund Ballklubb

Sist han var å se i norsk fotball spilte han for Mjøndalen - derifra gikk turen til Allsvenskan og laget Jönköpings Södra i 2016.

Der ble han i to sesonger, før han nå har valgt å komme tilbake til Norge og signere for Kristiansund Ballklubb.

Den sentrale midtbanespilleren har signert en kontrakt som binder han til KBK ut 2019.

Stian Aasmundsen er fra Tønsberg, og spilte sine første fem år som senior for FK Tønsberg. Der gjorde han sakene sine så bra at han ble plukket opp av IF Mjøndalen i 2013. Her leverte Aasmundsen flere gode sesonger for bruntrøyene, noe som resulterte i at han ble hentet til Jönköping Södra i 2016, som har spilt i Allsvenskan de siste to årene.

Aasmundsen forteller at han er veldig fornøyd med å være klar for KBK:

«KBK er en spennende klubb som jeg har spilt mot flere ganger, og jeg er meget godt fornøyd med å signere en 2-års kontrakt med klubben. De gjorde en meget god sesong i fjor, og jeg gleder meg til å kunne bidra til å stabilisere KBK i Eliteserien.»

Sportslig leder Kenneth A. Leren sier at klubben har fulgt med på Stian Aasmundsen lenge:

«Stian er en type vi har fulgt over de to siste årene, og vi er meget godt fornøyd med nå å kunne offentliggjøre denne signeringen. I Stian får vi en pasningsdyktig og hardtarbeidende sentral midtbanespiller med bra frekvens i beina. Vi vet at han hadde tilbud fra flere hold, og vi er derfor veldig stolt over at han nå har valgt KBK.»

Vi gleder oss til å se Stian Aasmundsen i mørkeblå drakt de neste årene!

Velkommen til Kristiansund og Nordmøre.

#KBK #LagetForLidenskap