Simon Alexandersson lånes ut

Den høyreiste spissen lånes ut til svenske Dalkurd FF

I dag ble det klart at Simon Alexandersson går på utlån til svenske Dalkurd FF ut 2019-sesongen.

Simon ankom KBK i august 2018, og har spilt i totalt 11 kamper for klubben.

Sportslig leder, Kenneth A. Leren hadde følgende å si om utlånet:

«Vi har inngått avtale om utlån av Simon for hele kommende sesong. Simon har funnet overgangen til norsk fotball vanskeligere enn det alle parter hadde håpet da han ble signert. Vi har god dekning på spissplass med Flamur, Kristoffer og Bendik, samt at Coly også kan flyttes opp på spissplass. Vi har derfor vurdert det slik at det beste for alle parter er at Simon får muligheten til å restarte karrieren igjen i Sverige, få tilbake selvtilliten og kjenne på følelsen av å score mål igjen, så får vi heller ta en oppsummering av situasjonen etter at sesongen er avsluttet.»

Vi ønsker Simon all hell og lykke i sitt opphold for Dalkurd FF, og ser frem til å følge utviklingen hans videre.

#KBK #LagetForLidenskap