Simon Alexandersson på plass

Den medisinske testen er bestått og i dag deltok Alexandersson på sin første trening sammen med KBK

Simon Alexandersson landet på Kvernberget lufthavn i går kveld, og ble i dag 100% klar for Kristiansund Ballklubb.

Etter en vellykket medisinsk test, gjennomførte i dag den høyreiste spissen (193 cm) sin første trening sammen med resten av KBK-spillerne.

Det var en spent men fremoverlent spiss som gjorde seg klar til trening i dag formiddag.

«Kristiansund virker å være et veldig bra sted og en flott klubb. Jeg har fått et godt førsteinntrykk - nå er det opp til meg selv å vise meg verdig til å spille.» sier Simon Alexandersson som kommer fra IK Brage i Superettan.

Når vi spør hva slags type angrepsspiller KBK får i Simon Alexandersson får vi følgende svar:

«Jeg fungerer godt som både oppspillspunkt og bakromsspiss. Det har også blitt en del mål på hodet opp gjennom årene. Så vil jeg si at jeg har bra fart til å være så høy som jeg er»

25-åringen startet karrieren i moderklubben Hvetlanda utenfor Jönköping sør i Sverige.

Deretter spilte han i IFK Värnamo og Vimmerby før han spilte i Superettan med Åtvidaberg i 2016 og scoret ni mål .

I 2017 ble det ett mål i Allsvenskan med Eskilstuna før ferden altså gikk til Brage før denne sesongen hvor han har scoret 8 mål på 16 kamper.

Nå er altså ferden gått til Kristiansund Ballklubb.

Vi gleder oss til å se Simon i den mørkeblå drakten, og ønsker han hjertelig velkommen til #LagetForLidenskap