Sondre Sørli forblir en av oss

Kristiansund BK er glad for å forlenge kontrakten med Sondre Sørli i tre nye år. Han er en moderne fotballspiller og en viktig rollemodell for unge og ambisiøse spillere på Nordmøre.

- Sondre har i dag signert ny kontrakt for tre år, frem til 31.12.2022. Han var den første spilleren som har gått «hele veien» i KBK, gjennom spill i moderklubben CFK, NEAS-akademiet, rekruttlaget og KBKs førstelag, og er derfor en viktig rollemodell for unge og ambisiøse spillere på Nordmøre, sier sportslig leder Kenneth A. Leren.

Sondre har vært en del av A-laget siden 2014. Sondre er en moderne fotballspiller, som er kvikk og direkte i spillestilen, liker å utfordre og har i tillegg en god venstrefot.

- Han har vært tålmodig, fått stadig mer spilletid, og står nå foran en spennende sesong hvor vi håper han kan ta ytterligere steg sammen med klubben, sier Leren.

Klubben og Nordmøre betyr mye
- Det er veldig artig at jeg er ønsket med videre. Det er stadig noe spennende på gang her, og det vil jeg være med på. Dessuten betyr det mye å kunne spille for KBK, for folket i og rundt klubben og ikke minst for publikum her på Nordmøre. Det er supermorsomt, sier Sondre Sørli.

Han er optimist for sesongen som kommer, han mener laget ser veldig bra ut, samholdet er topp og muligheten for nye steg er gode.

- Min drøm for sesongen er at jeg kan vise fram mine beste sider, at jeg kan levere godt for laget og ende på en bra plass også i år, sier Sondre.

Topp 3 KBK høydepunkt for Sondre:

• 3-2-målet mot RBK i 2017
  • Vinne mot Molde
  • Spille mot Manchester United på Ullevaal. Det var helt sykt!