Spillerne tilbake i 50%

Alle ansatte i KBK er helt eller delvis permittert i 20 dager i perioden 26. mars til 14. april. Permitteringen forlenges nå til og med 23.04. For spillernes endres permitteringsgrad fra 100 % til 50 %.

Det er forventet nye retningslinjer fra Helsedirektoratet over påske. Ved å forlenge permitteringene til og med 23.04 får klubben tid til å ta hensyn til de nye retningslinjene før vi beslutter hva vi gjør videre.

Det er nå åpent for at man kan bedrive organisert aktivitet i grupper iht. Helsedirektoratets retningslinjer. Ved å redusere permitteringsgraden åpner klubben for at man komme i gang med organisert aktivitet.

Kristiansund Ballklubb håper at en i løpet av tiden fram til 23.april vil få eksakt dato for når Eliteserien starter. Og med det blir enig om hvordan sesongoppkjøringen blir og tar hensyns til en ferieavvikling som er tilpasset terminliste.