Sterkt bortepoeng i Bergen

Kaptein Dan Peter Ulvestad og resten av KBK kunne juble over mål og et sterkt bortemål mot Brann i kveld.

Etter en flott treningsuke på Kristiansund stadion fløy laget til Bergen med en solid tropp med godt humør og spillervilje.

KBK har vunnet fire av seks kamper mot Brann i våre tre sesonger i Eliteserien. Tre av disse på hjemmebane og mange husker nok vår første Eliteserie-kamp i Bergen som endte 0-4(29.9.2017). Alle bortekampene i Bergen har vært svært godt besøkt av ivrige og støttende KBK-supportere, men så langt er det altså ikke mulig. Laget må gjøre hele jobben selv.

KBK stilte følgende lag fra start.

Serigne Mor Mbaye, Christoffer Aasbak, Dan Peter Ulvestad (Kap), Andreas Hopmark, Aliou Coly, Bent Sørmo, Amidou Diop, Amahl Pellegrino, Bendik Bye, Olaus Skarsem og Amin Askar

Innbyttere: Holmen Johansen, Christophe Psyché, Sondre Sørli(80), Flamur Kastrati(68.), Ivar Furu, Cavin Diagne(80), Pål Erik Ulvestad, Pemi Faris(80) og Oskar Sivertsen

Første omgang startet med initiativ av KBK, men der Brann tar mer over dette. Begge lag er  upresise i sitt pasninsgspill den første halvtimen. Ballbesittelsen viser en jevn omgang, men der Brann kommer til de farligste situasjonene. Dan Peter Ulvestad rager høyt i feltet flere ganger og resten av KBK-forsvaret rydder unna i flere Brann-forsøk.

I 2.omgangen er det mer fart i spillet for KBK sin del. Amahl Pellegrino snapper ballen rett etter en Brann-corner, han sprinter i lange steg framover, men blir revet overende av Brannspiller Ruben Kristiansen. Pellegrino må få medisinsk tilsyn og det ender med gult kort til Brann-spilleren. Noen minutter senere sender Pellegrino en pasning til Askar som skyter, men det reddes av keeper.

Superredninger av Mbaye
I det 51. minutt skyter Bamba fra kloss hold, men Morice Mbaye gjør en superredning. Det er en av flere flotte redninger. 10 minutter senere er det Amidou Diop som tar med seg ballen i lange klyv, han sender ballen til Bendik Bye på motsatt side, Bye fyrer av og ballen smeller i tverrliggeren.

I det 68. minutt byttes Amin Askar ut med Flamur Kastrati, og ikke lenge etterpå er Kastrati involvert. Aasbak sender et frispark fra vesntre side, det når Kastrati som header, rett utenfor mål.

Noen minutt senere er det Brann som er i farlig fart, Gilbert Koomson tar imot en lang pasning, tar med ballen videre og skyter fra spiss vinkel og det er 1-0 til vertene.

Mange bytter
Begge lag gjør bytter i det 80. minutt, og KBK bytter hele 3 spillere. Pellegrino, Skarsem og Hopmark erstattes med Sørli, Faris og Diagne. Like etter er Brann farlig nær å doble ledelsen ved Komsoon, men Mbaye presterer på nytt en fantastisk redning.

I det 85. minutt er Cavin Diagne farlig nær i feltet, men det blir klarert til corner. Christoffer Aasbak slår denne, som igjen ender med ny corner på motsatt side. Aasbak slår fra vestre cormerflagg til Bendik Bye som står på motsatt side, Bye header inn i feltet og DanPeter Ulvestad er på rett sted og kan smelle ballen i nettaket med høyrefoten en meter fra målet. KBK utligner og det er 1-1!

Herfra og ut er det KBK som har mesteparten av spillet og energien, og det ender med et sterkt bortepoeng på Brann Stadion!

Onsdag venter en ny kamp, da er det Sandefjord som er gjester hos vårres - på Kristiansund Stadion!

#KBK #LagetForLidenskap