Tap i årets siste bortekamp

Sølvjagende Bodø/Glimt ble nok en gang for sterke for KBK

Årets siste bortekamp ble spilt søndag kveld, og KBK tok den lange turen til Bodø for å spille Eliteseriens nest siste serierunde.

Hovedtrener Christian Michelsen og hans team startet med følgende lag:

McDermott, Sørmo, Psyché, DP Ulvestad, Aasbak, Hopmark, Isaksen, Kalludra, Gjertsen, Sørli, Kastrati

Innbyttere:

Mbaye, Coly, Sivertsen, Egilsson Olsen, Diop, PE Ulvestad, Gjesdal

Bodø/Glimt best fra start

Hjemmelaget var det førende laget i store deler av 1.omgang, og skapte også flest sjanser.

Allerede etter 10 minutter kommer de gulkledde til en stor sjanse. Først er det Zinckernagel som avslutter like utenfor stolpen. Like etter vinner Sørmo en duell inne i eget felt, men klarer ballen rett ut til Saltnes på 7 meter, som må utrolig vis ikke klarer å score. KBK heldige som ikke slipper inn der.

KBK forsvarer seg godt, og kommer på et par farlige kontringer i løpet av omgangen, uten at det resulterer i scoring.

Både Glimt og KBK ble muligens snytt for hver sin straffe i 1.omgang.

Lagene går til pause på stillingen 0-0.

Bodø/Glimt best også etter pausen

Bortelaget starter best i 2.omgang, og de mørkeblå skaper også omgangens første sjanse. KBK kontrer, hvor Kastrati får ballen ved 16-meteren og legger ballen til rette for skudd. Curler den mot høyre side av mål, men skuddet ender like utenfor.

I det 58 minutt byttes Bent Sørmo ut. Inn kommer Aliou Coly.

Kun 2 minutter etter byttet svikter det bakover for KBK. Saltnes trer gjennom Evjen på fabelaktig vis. Han kommer helt alene med McDermott og gjør ingen feil. 1-0 til Glimt.

Kalludra og KBK er ikke langt unna å utligne knappe 5 minutter etter scoringen, men avslutningen til svensken på første stolpe går dessverre utenfor.

I stedet for utligning for KBK, er det hjemmelaget som skal øke ledelsen. Lode setter fart fremover. Slår ballen hardt opp på Saltnes som sprinter mot mål. Saltnes får nok rom og avslutter vakkert forbi McDermott.

I det 76 minutt gjør KBK sitt andre bytte. Ut går Liridon Kalludra, inn kommer Amidou Diop.

Bodø/Glimt kontrollerer inn alle 3 poengene på Aspmyra stadion, og scorer også sitt tredje mål 3 minutter på overtid anført av Erlend Dahl Reitan.

Det ender dessverre med 3-0 tap for KBK mot Bodø/Glimt. Nå gjelder det å reise seg i serieavslutningen mot Strømsgodset på Kristiansund stadion neste helg, og vi håper DU tar turen!

På gjensyn og takk for følget.

#KBK #LagetForLidenskap

IzLD7mXbxjo