Tap i generalprøven

Benjamin Stokke scoret to mål og KBK tok ledelsen tidlig, men Ranheim slo sterkt tilbake

Søndag ettermiddag spilte KBK sin siste treningskamp før årets sesong i Eliteserien sparkes i gang. Motstander var Ranheim, og kampen ble spilt på Aker stadion i Molde. Kampen ble flyttet til Molde, da banen på Kristiansund stadion er frossen og for hard til å spille på enda.

Det jobbes forøvrig natt og dag for å få gressmatta på Kristiansund stadion klar til seriestart neste mandag.

Lagoppstilling

Christian Michelsen stilte med følgende lag i dag: McDermott, Sørmo, Coly, DP Ulvestad, Aasbak, Hopmark, Aasmundsen, Kalludra, Gjertsen, Stokke, Bye.

Frisk start av KBK

KBK åpnet kampen friskt, og tok initiativet fra start. Allerede etter 8 minutter skulle også "hjemmelaget" score kampens første mål. Kalludra spiller ballen inn i feltet, hvor Aasmundsen og Gjertsen spiller på én-touch til hverandre før ballen ender hos Stokke. Tankspissen fra Tønsberg gjør ingen feil, og banker ballen kontant i hjørnet. Flott scoring av KBK, og 1-0.

Etter scoringen fortsetter de mørkeblå å føre kampen, men etter 20 minutter slår Ranheim tilbake. Trønderne kombinerer fint på venstrekanten og får slått et presist innlegg inn i boksen. Der venter Løkberg, som hamrer ballen i mål. 1-1 og vi er like langt.

Resten av 1.omgang blir jevnspilt, og de virkelig store målsjansene uteblir. Lagene går til pause på stillingen 1-1.

Større tempo etter pause

Etter pause er det Ranheim som tar tak i kampen fra start. 51 minutter ut i omgangen setter trønderne ballen i mål etter en smart frisparkvariant, men linjemannen vinker for offside. Scoring annullert.

Ikke mange minuttene etter annulleringen skal derimot Ranheim få betalt og gå opp i ledelsen på Aker stadion. Ola Solbakken lurer KBK sin offsidelinje og alene med McDermott gjør han ingen feil. 1-2 til Ranheim.

KBK virker rystet, og kun 5 minutter etter scoringen kommer Ranheim på nytt. Ballen blir spilt opp til Michael Karlsen, som på vakkert vis vender bort Dan Peter Ulvestad før han banker ballen i tverrliggeren og inn. 1-3 til Ranheim!

I det 65.minutt gjør KBK et trippeltbytte. Aasmundsen, Kalludra og Aasbak går ut - inn kommer Mido, Pål Erik Ulvestad og Erlend Sivertsen.

KBK får opp dampen litt etter Ranheims tredje scoring, og friske bein gir litt mer tempo i kampen. Innbytter Mido er stadig frempå, men scoringen uteblir for KBK.

Omgangen er jevn hele veien, og det blir en del slurv fra begge lag. Plutselig stemmer det derimot for KBK. Coly spiller til Sørmo ute på kanten, som igjen legger inn, og i lufta ruver Benjamin Stokke høyest! 3-2 og det er spenning igjen.

I det 77.minutt kommer Sondre Sørli inn som erstatter for Bendik Bye.
I det 79.minutt kommer Jonas Rønningen inn som erstatter for Torgil Gjertsen

KBK klarer aldri å etablere en sluttspurt, og Ranheim vinner til slutt fortjent 3-2 på Aker stadion i generalprøven.

Tidvis meget bra angrepsspill for KBK i dagens kamp, men det må nok tettes til mer bakover før Vålerenga kommer på besøk til Kristiansund stadion mandag den 12.mars.

#KBK #LagetForLidenskap