Tap mot Bodø/Glimt

KBK gjennomførte en meget god bortekamp og tok ledelsen før pause, men de gulkledde slo tilbake og snudde kampen

Kampene kommer enormt tett, og denne varme sommerdagen hadde KBK tatt flyturen opp til vakre Bodø. De gulkledde fra nord har vært i fyr og flamme denne sesongen, og KBK var rangert som klar underdog før dette oppgjøret. Det viste seg dog kjapt at KBK ikke hadde planer om å være en kasteball denne bortekampen.

Faktisk hadde KBK aldri slått Bodø/Glimt tidligere, og Michelsen og hans trofaste gutter var nok meget sugen på å gjøre noe med den statistikken.

KBK stilte følgende lag fra start.

30        Serigne Mor Mbaye
15        Erlend Sivertsen
19        Aliou Coly
5          Dan Peter Ulvestad (Kap)
22        Bent Sørmo
6          Andreas Hopmark
17        Olaus Skarsem
8          Amidou Diop
9          Amahl Pellegrino
18        Amin Askar
13        Bendik Bye

Innbyttere: Holmen Johansen, Christophe Psyché, Sørli(58'), Kalludra(87'), Furu, Diagne(82'), Faris(82').

KBK får kampen inn i sitt spor fra start

Som så mange ganger før åpner KBK kampen solid, og får drept tempoet i kampen. Glimt hadde helt sikkert planer om å gå i strupen på Nordmøringene fra start, men lykkes ikke. De gulkledde har mest ball, men KBK har god kontroll de første 20 minuttene av oppgjøret.

KBK ligger disiplinert og nekter hjemmelaget noen gode muligheter den første halvtimen. Det meste av ballspill foregår på KBKs banehalvdel, men de blåkledde hugger til når kontringsmulighetene byr seg.

Og det er nettopp det som skjer etter 35 minutter. Diop bryter gjennom midtbaneleddet og slår en fantastisk pasning opp på venstreback Sivertsen som kommer fossende i angrep. Den lokale bautaen spiller ballen inn til Pellegrino i feltet, som tar ett touch før han triller ballen på nydelig vis i lengste hjørne. KBK tar ledelsen i Bodø på det som er en meget vakker kontring! For en goalgetter vi har i Pellegrino.

Bodø/Glimt sliter voldsomt med å skape noe på oss, og vi kontrollerer ledelsen inn til pause. Meget solid førsteomgang.

Kaptein Ulvestad må byttes i pausen

Dan Peter Ulvestad fikk seg en smell i kneet mot slutten av 1.omgang, og må gi seg. Inn kommer Christophe Psyché, og kapteinsbindet går til Aliou Coly.

KBK fortsetter å forsvare seg godt og drar ned tempoet i kampen i starten av 2.omgang. I det 58 minutt svikter det derimot på en corner. KBK taper duellen på første stolpe, og ballen stusses på bakerste. Der står en umarkert Patrick Berg og styrer enkelt inn 1-1. Sløvt forsvarsspill.

KBK står godt mot Glimt etter scoringen, og ingen av lagene skaper de helt store sjansene. Jevnt i Bodø.

I det 74 minutt kommer KBK sitt andre bytte for dagen. Ut går Amahl Pellegrino, inn kommer Sondre Sørli.

Glimt jager ledermålet, og kjemper seg til en corner etter 82 minutter. KBK stanger ballen ut i første omgang, men på 25 meter står midstopper Marius Lode og lader skuddfoten. Han får et drømmetreff, og ballen suser opp i lengste kryss. Kremmerhus på Aspmyra stadion, og Glimt har snudd kampen. Blytungt.

KBK gjør tre bytter etter scoringen. Ut går Hopmark, Askar og Skarsem. Inn kommer Faris, Diagne og Kalludra.

De mørkeblå sender mange mann i angrep, og Glimt får mye rom og et par farlige kontringer på tampen. Vi rir av stormen, og kjemper til oss et par cornere på overtid. Vi er svært nære utligning på én av de når Coly får en heading mot mål, men ballen blokkeres.

Det ender med tap i Bodø, i en kamp vi faktisk hadde fortjent poeng.

Nå er det bare å nullstille, og slå knallhardt tilbake mot Vålerenga førstkommende søndag. Takk for kampen!

#KBK #LagetForLidenskap