Tap mot Haugesund i Marbella

En jevnspilt kamp endte med 1-0 seier til FK Haugesund

I dag var det duket for KBK sin andre treningskamp i Marbella. Forrige kamp var mot russisk motstand, hvor de mørkeblå imponerte og vant 3-0. I dag fikk KBK bryne seg på norsk motstand og FK Haugesund, som også er motstander i Eliteserien.

Laget

KBK startet med følgende lag: Vaikla, Sørmo, Coly, DP Ulvestad, Sivertsen, Hopmark, Mido, Kalludra, Bye, Stokke, Bamba.

Reserver: McDermott, Bjerkås, Sørli, Lepistu, Aasbak, Gjertsen, PE Ulvestad, Isaksen, Rønningen, Olsen.

Tøff start for KBK

Man hadde knapt rukket å satt seg ned i godstolen før Haugesund skulle ta ledelsen. Allerede etter 3 minutter får Christian Grindheim ladet skuddfoten utenfor KBK sin 16-meter. Skuddet går rett på Vaikla, men sisteskansen gir en svak retur rett i beina på Vegard Skjerven som bare kan bredside ballen i mål. 1-0 Haugesund, og en tung starten på kampen for KBK.

KBK virker ikke preget av å havne under tidlig i kampen, og tar over initiativet. Etter 15 minutter får KBK frispark rett utenfor Haugesunds 16-meter. Benjamin Stokke lader skuddfoten, men Bråtveit redder enkelt.

5 minutter senere er KBK veldig nære med å utligne. Sørmo slår inn foran mål, hvor Erlend Sivertsen har tatt turen fra de bakerste rekker. Sivertsen får foten på ballen, og alle tror KBK scorer, men Bråtveit er lynraskt nede og redder mesterlig. Megasjanse.

Resten av omgangen har KBK desidert mest ballbesittelse, uten at de klarer å skape de helt store målsjansene.

Lagene går til pause på stillingen 1-0 i favør FK Haugesund.

2.omgang

KBK starter også 2.omgang klart best, og skaper et par farligheter allerede de første 5 minuttene. Den berømte siste tredjedelen stemmer derimot ikke for laget fra Nordmøre.

Etter 56 minutter er Haugesund nær ved å øke ledelsen etter et innlegg fra høyresiden. Innlegget finner pannebrasken på en Haugesund-spiller, men avslutningen går like over. Stor sjanse - der kunne det fort stått 2-0.

Like etter Haugesunds sjanse får vi se den mye omtalte kombinasjonen mellom Benjamin Stokke og Bendik Bye. De to tidligere lagkameratene viser godt samspill, hvor Bye finner Stokke inne i Haugesunds 16-meter. Stokke er farlig nær ved å utligne for KBK, men dessverre er ikke avslutningen god nok.

I det 60.minutt gjør Christian Michelsen og hans trenerteam et dobbeltbytte. Ut går Liridon Kalludra og Bendik Bye, inn kommer Pål Erik Ulvestad og Torgil Gjertsen.

Kampen blir mer og mer jevnspilt utover i 2.omgang. Begge lager skaper muligheter, men kreativiteten på den siste tredjedelen mangler hos  begge lag.

I det 70.minutt kommer Christoffer Aasbak inn som erstatter for Erlend Sivertsen.

I det 80.minutt kommer Sondre Sørli inn som erstatter for Mido Diop.

KBK har klart mest ball i 2.omgang, men klarer ikke å skape den avgjørende sjansen som ender i scoring. KBK klarer heller aldri å skape en sluttspurt mot FK Haugesund, og det ender til slutt med at vi taper kampen 1-0.

NB! Neste og siste treningskamp for året spilles mot Ranheim hjemme på Kristiansund stadion den 4.mars. Vi kommer tilbake med mer informasjon rundt denne kampen.

#KBK #LagetForLidenskap