Tap mot Viking i målbonanza

Kveldens oppgjør hjemme mot Viking endte 3-5 og seier til gjestene.

Gjesten fra Rogaland tok avspark til akkompagnement fra Uglan – «DET E VI SOM E FRA KRISTIANSUND», men etter bare tre minutter fikk Viking corner, og Veton Berisha fikk heade ballen umarkert i mål til side for Eirik Holmen Johansen. Og bare to minutter senere skjøt Viking ballen i tverrliggeren over Holmen Johansen. Men i det sjuende minuttet header Kastrati like utenfor etter et innlegg fra Kalludra.

Det er en omgang med høy intensitet og stor underholdningsverdi. Pellegrino kommer også i gang, og har store sjanser etter seksten, nitten og 33 minutter. Men før det må Viking skifte keeper. Arild Østbø får seg en trøkk, og debutanten Michael Crowe tar plass i buret for gjestene. Bortelagets Rolf Vikstøl har også fått gult kort.

Etter 38 minutter går Bent Sørmo på et fabelaktig raid fra midtlinja og ned til sekstenmeteren, før han legger ut til Pellegrino, og Eliteseriens toppscorer plasserer ballen bak keeper for sekstende gang denne sesongen. Dette er et perlemål!

Den siste halvdelen av omgangen dominerer KBK, og utligningen er mer enn fullt fortjent.

Etter hvilen går Kastrati ut, og Faris kommer inn. Etter femtiseks minutter går ballen i tverrliggeren når Skarsem fyrer av fra skrå vinkel. Så går det tre minutter før Berisha igjen scorer mål for gjestene. Men var det hands i forveien og stod Berisha i offside?

Så følger to raske mål for rogalendingene fra Bytyqi. KBK bytter ut Askar og Sørli, Aasbak og Bye kommer inn. Steinkjergutten Bendik Bye er spilleren bak KBKs neste mål. Etter et klasseangrep er han igjennom alene med keeper, og setter ballen i mål. Dette skjer etter 75 minutter. Fire minutter senere får vi straffe etter at Faris blir felt inne i sekstenmeteren. Pellegrino tar straffen, keeper redder, men straffeeksekutøren plasserer ballen i målet, redusering til 3-4.

Når det er åtte minutter igjen blir vi snytt for straffespark. Olaus Skarsem blir felt, vikingspilleren er ikke i nærheten av ballen, men dommer Nilsen lar være å blåse straffe, selv om det denne gangen var en langt klarere situasjon. Før

kampen blir blåst av setter Ibrahimaj inn kveldens siste mål, og hos oss får Max Williamsen prøve eliteseriespill for første gang denne sesongen. Det er Kalludra som går ut.

Dagens KBKer blir fullt fortjent Amahl Pellegrino.

Ennå er det 13 serierunder igjen, og de viktigste kampene er ikke spilt – heia KBK!

KBKs lag:
25 Eirik Holmen Johansen