Tap tross to flotte KBK-mål

KBK ledet 1-0 etter et flott mål av Bendik Bye rett før pause i en jevn omgang mot Molde. Kampen endte med tap og 4-2 mot Molde.

Det var godt å komme i gang med treningskamp igjen etter en lang og spesiell periode. KBK startet kampen med McDermott, Sørmo, Coly, D.P Ulvestad, Aasbak, Skarsem, Hopmark, Kalludra, Sørli, Kastrati og Pellegrino som mannskap.

1.omgang ble en jevnspilt der spillet bølger fram og tilbake i starten. Etter 14 minutter snapper Pellegrino ballen på midtbanen, og etter kjapt mellomspill ender den hos Kastrati på motsatt side, som header ballen rett i stanga.

Begge lag nærmer seg muligheter, men ballen går over og ved siden av mål. Flere gode avklaringer i feltet av forsvar og keeper McDermott. Sondre Sørli byttes ut etter 30 minutter på grunn av ball i ansiktet rett etter kampstart. Inn kommer Bendik Bye. I 44. minutt skyter Bendik Bye direkte i mål etter pasning fra Flamur Kastrati.

I 2. omgang er disse vårt mannskap: Mbaye, Coly, Psyché, Furu, Sivertsen, Diagne, P.E. Ulvestad, Askar, Taddese, Bye og Pemi.

I denne omgangen er det Molde som markerer seg mest, de er mer direkte i spiller og har fart med ballen mot mål. Allerede i 49. minutt utlignes det til 1-1 ved Tobias Christensen. Eirik Ulland Andersen skåret 1-2-målet etter frispark på 22 meter som gikk rett i mål i 58. minutt. I 60. minutt søger Faris Pemi for utlighning og 2-2 eller et flott raid mot mål og skudd rett i mål fra 16 meter.

Den siste halvtimen er det hjemmelaget som har taket på kampen. 3-2 av Marcus Holmgren Pedersen, i 65.minutt på kloss hold. Max Williamsen ble byttet med Aliou Coly inn i 73. minutt. Williamsen kom seg til en god mulighet noen minutt senere, men ballen snappes av keeper.

Kampen ender 4-3 etter ny skåring av Tobias Christensen(86.minutt).

Tirsdag 9. juni venter Lillestøm på Åsåsen som motstander før serien starter 16. juni.

#lagetforlidenskap #KBK

Foto: Per Lianes, Molde FK