Trenerteamet er klart

Magne Hoseth rykker opp som assistenttrener, mens Sander Håskjold Nyland kommer inn som assistent og toppspillerutvikler.

Christian Michelsen, Trond Hjelle, Sander Håskjold Nyland og Magne Hoseth. (Fotograf: Rune Edøy - Tidens Krav)

Det jobbes intenst i KBK den siste måneden for å få både spillergruppe og trenerteam for 2020-sesongen på plass.

Nå kan vi gledelig presentere neste års trenerteam som skal lede KBK sitt A-lag til nye bragder.

Hovedtrener: Christian Michelsen

Assistenttrener: Magne Hoseth

Assistenttrener: Sander Håskjold Nyland

Keepertrener: Trond Hjelle

Det betyr kontinuitet, samtidig som man også får inn friskt blod i en ung og lovende Sander Håskjold Nyland.

Nyland som er 26 år og kommer fra Volda, har allerede tilegnet seg god erfaring i treneryrket til tross for sin unge alder. I år har han ledet Hødd i PostNord-ligaen, og er altså nå hentet til Kristiansund på en 2-års kontrakt for å bidra i et fra offensivt og solid trenerteam.

Sander er ansatt i en kombinasjonsstilling som assistent og toppspillerutvikler. Sistnevnte innenbærer et spesielt fokus på spillere mellom 16-21 år i KBK, med ambisjon om å løfte flere rekruttspillere opp til A-laget.

Sportslig leder i KBK, Kenneth André Leren forteller om en ung og ambisiøs trenerspire som nå er klar for å bidra:

«Først og fremst er vi veldig glad for å kunne presentere Sander som assistent og toppspillerutvikler i KBK. Han er en ung, spennende og ambisiøs trener, som allerede har erfaring som hovedtrener for en tradisjonsrik klubb som Hødd. Han gir oss ytterligere lokal forankring, og er en spennende trenerspire. Teamet vil som før ledes av Christian Michelsen, med Magne Hoseth som tar over Joakim Klæboe sin stilling. Vi føler at vi med disse tre, i tillegg til keepertrener Trond Hjelle, er meget godt rustet på trenersiden foran vår fjerde sesong i Eliteserien.»

Vi ønsker Sander Håskjold Nyland velkommen til Kristiansund Ballklubb, og ser frem til mange nye gledesscener på trenerbenken også i 2020!

michclsforlenger
Hovedtrener Christian Michelsen og sportslig leder Kenneth A. Leren kunne i dag presentere KBK sitt nye trenerteam // Foto: NTB Scanpix