Seier i generalprøven

Erlend Sivertsen ble matchvinner for KBK i en jevnspilt kamp mot Aalesunds FK

Søndag ettermiddag ble det endelig kamp mellom KBK og AAFK. Kampen skulle egentlig spilles lørdag, men måtte flyttes grunnet dårlige værmeldinger.

KBK spilte i dag for første gang i den splitter nye hjemmedrakten som kommer for salg om kort tid.

Dagens lag

McDermott, Aasbak, Psyché, Coly, Sivertsen, Diop, Hopmark, Kalludra, Gjertsen, Bye, Amang.

Benk: Mbaye, Vaikla, Hoven, Lindquist, Williamsen, Bjerkås, PE Ulvestad, Cirak, Olsen, Sørli.

Jevn åpning på kampen

Sist gang lagene møttes på Kristiansund stadion var i Eliteserien 2017. Den kampen endte 1-1, hvor Veldwijk og Stokke var målscorere. Også det motsatte oppgjøret den samme sesongen endte 1-1 på Color Line Stadion.

De fleste kamper mot Aalesunds FK pleier å bli en jevn affære, og det ble også åpningen på dagens kamp. De drøyt 500 publikummerne på tribunene fikk se to lag som følte litt på hverandre de første 20 minuttene. Det ble heller ikke skapt noen nevneverdige målsjanser.

KBK tar etterhvert litt initativet i kampen, og tangotrøyene blir hengende litt etter i banespillet. Etter flere etterslengere får bortelaget kampens første gule kort etter 22 minutter spilt.

Etter en liten halvtime kommer Aalesund til sin første målsjanse. Et innlegg på bakerste finner pannebrasken til Thrandarson, men McDermott varter opp med den god redning fra kloss hold.

Begge lag skaper et par halvsjanser inn mot pause, men det blir ingen mål i 1.omgang.

KBK gjorde tre bytter i pausen

Diop, Hopmark og Amang gikk ut. Inn kom Jesper Isaksen, Pål Erik Ulvestad og Kristoffer Hoven.

Allerede etter 52 minutter får KBK omgangens første store sjanse. Gjertsen skjærer inn fra venstre og skyter mot lengste. Andreas Lie gjør en god redning og sørger samtidig for at returen blir akkurat for lang for Hoven til å nå sette den i tomt bur.

I det 56.minutt må Aasbak gi seg, inn kommer nykommer Christopher Lindquist.

Ti minutter senere er det gjestene som er centimetere unna å ta ledelsen. Etter en bølge med blokkerte avslutninger fra Aalesund, har det siste avslutningsforsøket god retning i en bue mot lengste hjørne. Få centimetere før den krysser mållinja får Coly brassesparket ballen vekk. Der er Coly god!

2.omgang er jevnspilt, og KBK sliter med å skape de helt store sjansene. Mot slutten av kampen er Aalesund nok en gang farlig nære scoring. Peter Orry Larsen får stå alene i feltet og heade fra 5 meter. Utrolig nok klarer han ikke å presse headingen under tverrliggeren. KBK heldige som ikke slipper inn.

Erlend Sivertsen matchvinner på overtid

Da alle trodde at kampen skulle ebbe ut til uavgjort og 0-0, ville lokale Erlend Sivertsen det annerledes. Sivertsen er offensiv når han tar den lange veien opp fra backplass inn i bortelagets 16-meter. Etter litt småspill helt ute til høyre er det Linquist som slår et flott innlegg mot bakre stolpe. Der knuser Erlend Sivertsen alle i hodeduellen og scorer fra kloss hold! Fantastisk gøy, og omtrnet det siste som skjer i kampen.

Det ender 1-0 til KBK i generalprøven - neste helg spilles det om poeng når vi sesongåpner borte mot Viking i Stavanger.

I løpet av 2.omgang kommer også Max Williamsen, Sondre Sørli, Meinhard Olsen og Haris Cirak på banen.

tc63545a
Erlend Sivertsen ble matchvinner på overtid mot Aalesunds FK