Treningskamp mot RBK lørdag 14. mars

Både Kristiansund BK og Rosenborg BK valgte å avlyse treningsleiren på Marbella kommende uke. Nå vil klubbene møtes til ny treningskamp lørdag 14. mars.

- Treningsuka blir med lavere solfaktor enn planlagt, men laget er heldig med optimale treningsforhold på hjemlige arenaer. Uka som venter oss vil by på maksimale forhold og variert trening hjemme i Kristiansund, forteller trener Christian Michelsen som gleder seg ny treningsuke tross endringer i planene.

I tett samarbeid med klubbens medisinske teamet gjennom uka, landet Michelsen og hans team fredag kveld å avlyse treningsleiren i Marbella. Avgjørelsen ble ble tatt etter en grundig helhetsvurdering angående koronaviruset og fare for karantene i utlandet.

Michelsen ser fram til uka nå som avgjørelsen er tatt og all fokus brukes på gode treningsøkter for hele spillergruppa.

- Uka topper vi med et nytt oppgjør mot Rosenborg, denne gangen i Sodvinhallen på Kyrksæterøra lørdag 14. mars kl.14, melder Michelsen. Han som håper mange nordmøringer tar turen til Kyrksæterøra denne lørdagen for å se våre gutter i en tett og god treningskamp mot trønderne.