Treningsleir med ypperlige forhold

Mens januar har bydd på ymse vær for oss på Nordmøre, melder A-laget om ypperlige treningsforhold og god stemning fra treningsleiren på Gran Canaria

Kristiansund Ballklubb skal ha to treningsleirer under sesongoppkjøringen også i år. Som i fjor velger laget Spania som destinasjon, og den første turen har gått til Jardin Dorado Maspalomas på Gran Canaria.

- Her er det supre forhold både for trening og lagbygging. Vi har det bra alle sammen, rapporter teamleder Birger Hoem på telefon mellom treningsøktene.

Dagen starter med felles frokost kl. 8, før det er fotballøkt på baneanlegget som ligger kun 2-300 meter fra hotellet. Deretter er det viktig å kjøle med fotballfotene i kald-basseng. Ettrer lunsj er det som regel en styrkeøkt for guttene.

I mellom øktene går det mye i kortspill, shopping og noen reiser litt rundt og ser i området rundt Maspalomas.

- Når det er fotballkamper på tv samles mange av oss for å se de sammen. I kveld spiller West Ham - Liverpool, og da blir vi nok en hel gjeng som samles, sier Birger Hoem som er ihuga  Liverpool-fan.

Kamp mot Horsens på lørdag
Treningsoppholdet avsluttes med treningskamp mot danske Horsens lørdag 1.februar kl.13.30 norsk tid. Kampen går på Maspalomas Stadion.

Tidens Krav sine fotballkommentatorer Rune Edøy og Lars Helge Høvik sammen med daglig leder, Kjetil Thorsen kjører samtidig kick-off for sesongen direkte fra studio på tk.no. De vil rapportere hendelser fra kampen samtidig som de ser fram mot årets sesong og tar tilbakeblikk på Laget For lidenskap.

Få med dere bilder fra livet på treningsleir av guttene:
Instagram: kristiansundbk
Snap: Kristiansund Ballklubb