Trippelbytte ga poeng mot Vålerenga

Det ble en trøff kamp i kveldens oppgjør mot Vålerenga. Michelsens trippelbytte endte med 1 poeng hjem til Kristiansund.

Første omgang bærer preg av at det er to lag som har store ambisjoner for dette oppgjøret. Etter fire minutter er det hjørnespark til KBK, der Pellegrino legger inn, men ballen går litt for langt og Coly får ikke kontroll og ballen havner over dørlinja.

Noen minutter hindrer Hopmark en VIF-mulighet, gir en corner der Sean McDermott bokser ut. Etter 10 minutter kommer et skudd fra skrått hold, men McDermott  flipper ballen over helt oppe i krysset.

I det 12. minutt er det muligheter for KBK, der Liridon Kalludra tar med ballen, og sender ballen videre til Flamur Kastrati, men linjemann vinker offside.

Kampen så langt er preget av to lag som spiller i toppen av Eliteserien og det er mye som står på spill i alle kamper.

Frekkasskudd
I det 20.minutt sendes et frekkasskudd fra langt hold av Liridon Kalludra, men rett utenfor krysset! Vålerenga har flere muligheter. 24 minutter inn i kampen har de to kjappe hjørnespark, der det siste reddes av at Sean McDermott strekker seg så lang han er og redder.

Etter halvtime spilt snapper Olaus Skarsem ballen, driver over banen, sender den mot Kalludra som blir hektet i feltet, men dommer får ikke dette med seg. Like etterpå tar Coly med seg ballen over nesten hele banen, sender pasning i retning Pellegrino, VIF-spiller avklarer til corner. Hjørnesparket går over hele feltet.

I 35.minutt redder Hopmark rett foran åpnet mål. Der var vi heldig!

37. minutt: Sørmo kommer seg gjennom på høyre side, sender en fin pasning til Pallegrino som skyter via VIF-spiller, ballen endrer retning og overrasker keeper, men greier likevel å gå kontroll på ballen.

I 42. minutt er Dønnum farlig nærme, han holder på ballen og nærmer seg farlig målet, og legger inn, men ballen går gjennom hele feltet.

Rett før pause snapper Pellegrino ballen på midtbanen og skyter, tas av keeper. En ny VIF- mulighet der ballen går gjennom hele feltet, og vi går til pause med 0-0.

Hjemmelaget først ute
De første minuttene går spillet fram og tilbake der begge lagene kommer til muligheter, men der Vålerenga er farligst. Og i det 59. minutt kommer det et innlegg fra Borchgrevink, Kjartanson header inn 1-0 til hjemmelaget.

Spillerbytte KBK 60. minutt: Bytte Flamur Kastrati, Pemi Faris inn

Etter en periode med VIF-press, får KBK kjempemulighet. Faris tar med ballen helt til dørlinja, sentrer til Kalludra som skyter over. KBK er mer med i spillet igjen.

Trippelbytte
70. minutt: Bendik Bye inn for Amahl Pellegrino, Christoffer Aasbak inn for Amin Askar og Pål Erik Ulvestad inn for Liridon Kalludra.

Rett etter trippelbyttet er Dønnum er farlig nære med flere angrep.

I det 82. minutt har KBK et nydelig angrep av Pemi Faris som sender en fin pasning til Bendik Bye, han tar med seg ballen videre inn i feltet og kjører ballen lavt i lengste hjørnet og det står 1-1.

Resultatet står seg ut kampen og begge lag tar med seg ett poeng hver etter kampen på Intility Arena.

#KBK #Lagetforlidenskap

Dagens lagoppstilling: