Uavgjort mot Lillestrøm

Det ble 1-1 og poengdeling i treningskampen mot Lillestrøm på Åråsen stadion i ettermiddag. Om en uke starter sesongen for Eliteserien 2020.

Mannskapet fra start er: McDermott, Sørmo, Coly, D.P. Ulvestad, Aasbak, Hopmark, Kalludra, Diagne, Sørli, Kastrati og Pellegrino.

Første halvtimen av kampen hadde ingen store høydepunkt bortsett fra en god mulighet ti 8. minutt. Spill av Sondre Sørlie til Flamur Kastrati som leverer nydelig til Liridon. Ballen sklir av foten og går ved siden av målet.

I 27. minutt kommer LSK til mulighet, men Sean McDermott snapper ballen. KBK-keeperen får i duellen med LSK-angriper en smell i høyre hånd, men fortsetter i mål etter en liten sjekk.

Flamur Kastrati kommer til en god mulighet etter halvtime spilt, men ballen går rett over mål. Fem minutter etterpå lykkes han. Amahl Pellegrino leverer et lekkert innlegg til Kastrati som tar ned ballen, lader venstrefoten og skyter rett i mål.

Etter pausen er det mange bytter. Inn kommer Mbaye, Psyché, E. Sivertsen, Askar, P.E. Ulvestad, Øby, Bye og Pemi i tillegg til Kastrati, Coly, Pellegrino og Diagne som fortsetter.
2. omgangen blir dessverre ikke en omgang med høydepunkt fra KBK sin side. Derimot skårer Lillestrøm i 59. minutt etter at keeper Mbaye mister ballen i feltet. Stillingen er 1-1 og dette blir sluttresultatet.

Skarsem, Furu, Taddese og Øby kommer inn for Coly, Kastrati, Pellegrino og Diagne.

I neste kamp starter "moroa for alvor" for KBK, da møter vi Rosenborg BK på Lerkendal i 1. serierunde, tirsdag 16. juni kl.18.

Bildet er fra Kristiansund BK sin treningskamp mot Rosenborg BK 14. februar 2020 på Kristiansund stadion. KBK vant kampen 3-1, og Kastrati, Skarsem og resten av laget kunne juble. (Foto: Morten Feirud, Tidens Krav)

#lagetforlidenskap #kbk