Vaikla og Cirak forlater KBK

Sisteskanse Andreas Vaikla og midtbanespiller Haris Cirak har begge signert for nye klubber

Andreas Vaikla og Haris Cirak er ferdige i KBK. Det ble i dag klart, etter at overganger for begge spillerne ble ferdigstilt.

Vaikla har signert for sin tidligere klubb, svenske Norrköping som spiller i Allsvenskan. Haris Cirak har signert for GAIS som også er et svensk lag, som for tiden spiller i superettan.

Andreas Vaikla kom til KBK sent desember i 2017, og har slitt med spilletid. Den 26-år gamle keeperen melder om et fantastisk opphold i Kristiansund, men behovet for mer spilletid ble til slutt avgjørende for at han ønsket seg bort.

Haris Cirak kom til oss før årets sesong, og har grunnet familiære årsaker ønsket seg hjem til Sverige. KBK kom til en løsning med GAIS om en overgang i går kveld.

Sportslig leder i KBK, Kenneth A. Leren forteller om to lovende fotballspillere, med alle muligheter foran seg:

«Vaikla er en forholdsvis ung keeper, som har hatt tøff konkurranse hele veien i KBK naturlig nok. Vi har både Sean og Morice som begge er meget solide keepere, og veien inn mot spilletid har vært tung. Vi ble derfor enige om at en overgang nå var det beste for begge parter.

Når det gjelder Haris Cirak er det en meget habil midtbanespiller med en bra karriere foran seg som forlater oss. Gjennom åpen og god dialog har klubben allikevel valgt å etterkomme spillerens tydelige ønske om en retur til Sverige, grunnet familiære årsaker. Vi ønsker begge to masse lykke til på ferden videre, og takker for en fin tid i Kristiansund Ballklubb.»

z5FQZe9ioR0
Haris Cirak er klar for videre spill i svenske GAIS. Her i duell med Nemanja Matic i treningskampen mot Manchester United forrige uke.