«Vi har jo Bamba!»

Daouda Bamba har forlenget med Kristiansund Ballklubb

Det har lenge vært spekulasjoner og spørsmål rundt Daouda Bamba sin fremtid i Kristiansund Ballklubb. Nå er det avklart - Bamba har signert en kontrakt som binder han til KBK ut 2020.

Den målfarlige ivorianeren kom til KBK i 2014, og har siden den gang pøset inn mål for de mørkeblå. Med sine totalt 29 scoringer de siste to sesongene, sier det seg selv hvor viktig det er å beholde spissen på Nordmøre.

Daglig leder i KBK, Kjetil Thorsen var i godt humør under dagens signering på Kristiansund stadion:

«Det er veldig viktig for oss at Dao nå har signert en 3-års kontrakt med KBK. Dette er en spiss med fantastiske ferdigheter, som tilfører oss noe helt unikt offensivt. Vi gleder oss til å se en frisk og sulten Dao Bamba score mange flere mål i mørkeblå drakt.»

Sportslig leder i KBK, Kenneth A. Leren følger opp med å understreke viktigheten av signeringen:

«Dette er en kjempesignering for KBK. Dao har vært i klubben i snart fem år, og vi er blitt godt kjent med hverandre i løpet av denne tiden. Vi vet hva vi får i Daouda Bamba. Det har vært jobbet lenge for å få plass denne avtalen - og vi må takke både investorer som har bidratt økonomisk, og styret som har vært med i den sportslige helhetsvurderingen. Nå har vi fått på plass fem nye signeringer før nyttår, det er vi naturligvis veldig fornøyd med.»

Vi gleder oss til å høre Bamba-sangen runge utover Kristiansund stadion igjen, samt ha med oss Bamba i jakten på nye poeng og overlevelse i Eliteserien 2018.

26174695_887213364779782_1094530238_n
Kjetil Thorsen og Daouda Bamba på Kristiansund stadion