Uglan Supporterklubb

Uglan er KBKs lidenskapelige og trofaste supporterklubb

Vi er Uglan, vi er KBK!

Kristiansund Ballklubb ble stiftet 2. september 2003, og likeså ble Uglan supporterklubb. Det var ildsjelene fra CFK sin supporterklubb, Stormvarselet, som var med fra starten

tce87f9f
Uglan lager herlig liv og røre. Her fra hjemmeseier mot Molde i 2018. Foto: Anders Tøsse / NTB scanpix

Sanger og kamprop ble laget. Trommer ble kjøpt inn. Nå skulle det skapes liv i baillsund. De kjørte privatbiler og leide minibuss til alle bortekampene, og la ned utallige timer med trykking av t-skjorter, jakker og annet supporterutstyr til alle engasjerte.

Uglan var ikke mange i starten, men det dukket opp flere og flere nye ansikter hele tiden. I dag er vi ca. 170 aktive medlemmer.

Supporterklubben ble offisielt stiftet først 17.januar 2006, etter opprykket til 2. divisjon. Da KBKs tredje sesongen ble sparket i gang fikk vi laget 400 KBK-skjerf for å skape engasjement på kampdag. I tillegg begynte vi kåringen av banens beste hver hjemmekamp. I dag er skjerf og kåringer et stempel på hver kamp.

Vi både ønsker og jobber for å bli med på alle bortekampene, både Ugler og vanlige supportere. For å finansiere alle reiser og tiltak arrangerte vi bl.a. loddsalg, salg av supporterutstyr og kiosksalget for KBKs andrelag.

tdc7cc49
Store og små fra Uglan lager ei fin ramme før kampen. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB scanpix

Uglan for alle

Uglan er en supporterklubb for alle fotballengasjerte på Nordmøre. Vi heier laget frem, og vi er der uansett vær. Ved å bli medlem i Uglan får man ikke bare ta del i et engasjert sosialt miljø, men også fordeler gjennom rabatt i supportershopen, et eget felt på stadion, samt første prioritering på bortekamper.

KBK er laget i alle våre hjerter, og med lidenskap og engasjement skal vi sammen være med å løfte klubben til nye høyder igjen!

Kontakt oss

Ønsker du mer informasjon om Uglan, eller vil bli medlem i en av Norges mest lidenskapelige supporterklubber? Ta kontakt:

Eventuelle medlemsspørsmål kan sendes:

Supporterkoordinator:
Kjell Inge Holmen