Historisk hjemmekamp

Historisk hjemmekamp ble storseier for damene!

Et historisk øyeblikk for KBKs damelag fant sted på Kristiansund Stadion på lørdag. En god ramme rundt kampen hvor initiativet «Alle jenter på banen» ble gjennomført på KFK-banen i forkant. Det lover godt for rekrutteringen til jentefotballen på Nordmøre, vi håper flest mulig av disse jentene har det gøy med fotball lenge!

Avspark for damekampen var kl. 15.00. Nydelig vær og en alltid god tribuneatmosfære på stadion, en litt nervøs stemning som forsvant idet «Floa som flør» fikk sin debut på en ordinær seriekamp for kvinner.

Vi får en fantastisk åpning av kampen med Mari Golmen som setter i 1-0 allerede etter 6 min. Førsteomgangen var noenlunde jevnspilt. Kanskje hadde Molde et lite spillemessig overtak første halvdel av omgangen hvor de ikke var uten sjanser foran hjemmelagets mål.  KBK hadde imidlertid en ekstra drive i kontringsspillet sitt som resulterte i flere sjanser og to fullt fortjente mål i første omgang. I andre halvdel av kampen var hjemmelaget klart best både i spill og effektivitet. Godt spill gjennom midtbanen og god fart fremover gjør laget overlegne, selv om intensiteten kanskje noe naturlig faller etter 6-0. Molde får et trøstemål mot slutten etter en god enkeltprestasjon.

KBK går derfor av banen med en historisk hjemmeseier, med målbonanza og en herlig opplevelse for jentene. Takk til publikum som møtte opp, og vel møtt tilbake på neste hjemmekamp mot Surnadal, søndag 5. september kl. 16.00.

Spillemål:

•  6 min: Mari Golmen (KBK)
  • 43 min: Mari Golmen (KBK)
  • 48 min: Anne Lise Olsen (KBK)
  • 60 min: Mia Settemsdal (KBK)
  • 66 min: Mari Golmen (KBK)
  • 74 min: Anne Lise Olsen (KBK)
  • 88 min: Andrine Olsen Endestad (Molde)