SpareBank 1 Nordmøre er KBK Kvinners generalsponsor

Vi er både stolte og glade for at SpareBank 1 Nordmøre er vår engasjerte generalsponsor.

I februar 2020 inngikk KBK Kvinner en avtale med banken, og vi er veldig fornøyde med samarbeidet som muliggjør en ambisiøs satsing på kvinnefotball i KBK og på Nordmøre. Banken forlenget avtalen 1 2021 med en 3-årsavtale, så langsiktigheten er ivaretatt.

– Vi bidrar med godt over 1 million kroner fordelt over de 4 første årene, sier Hans Mellemsæther fra banken.

Over 1 million i budsjett, vi satser og har ambisjoner

Det var høsten 2019 at breddeklubbene i Kristiansund utfordret KBK for å legge til rette for at også jenter kan spille fotball i klubben. Siden da har det gått fort i svingene. Budsjettet rundt laget er på over 1 million kroner.

– Vi har sagt fra dag én at vi skal gjøre dette skikkelig. Det er jo hele poenget med at KBK tar eierforhold til et damelag. Målet er selvsagt å etablere oss på langt høyere nivå enn 3. divisjon etter hvert, sier Bach.

– Avtalen er utformet slik at klatring i seriesystemet vil utløse bonuser, sier Hans Mellemsæther.

jubel.jpg

KBK får et ungt lag i 3. divisjon. Trener Johnny Bach er opptatt av at resultatfokus ikke er det viktigste på kort sikt. Han er opptatt av å bygge opp en treningskultur og en spillestil som gjør at laget tar steg oppover på riktig tidspunkt. Første ordinære kamp som damelagsspillere blir etter sommeren 2021, laget er ennå ikke kommet ordentlig i gang pga koronasituasjonen.

Glad for å ha SpareBank 1 Nordmøre med på laget – En solid støttespiller

KBK Kvinner er svært glad for å ha SpareBank1 Nordmøre med på laget som sin generalsponsor. Det betyr mye for KBKs kvinnesatsing at SpareBank1 Nordmøre ønsker å være med på laget. Vi trenger en solid lokal aktør i ryggen, som ønsker at vi skal lykkes, og som tenker langsiktig sammen med oss. Det at banken tar samfunnsansvar og bidrar til utvikling i regionen både innen kultur og idrett, er avgjørende for at vi kan lykkes med en slik langsiktig satsing. I tillegg krever det mye i starten å stable tilbudet opp på stødige bein, så støtten fra SpareBank 1 Nordmøre kommer godt med.

Vi har ambisjoner og ønsker å satse, da er det flott at SpareBank 1 Nordmøre ønsker å satse sammen med oss. Det gir motivasjon og stolthet at vi har dem med oss som vår engasjerte generalsponsor, sier Liv Berit Bach, leder for KBK Kvinner.

Foto: Rune Edøy, Tidens Krav